Kvalita, servis a výkon je jedna věc, image automobilky je věc druhá. Marketingová oddělení všech značek se snaží prodávat s představou určité image, kterou jejich vozy reprezentují a z kterou by se měl ztotožnit i zákazník. Většinou jsou to přívlastky jako sexy, pružný, rychlý, dokonalý a auta mají podle reklamních stratégů přinášet maximální požitky z jízdy.
Přestupky páchají častěji řidiči luxusních vozů"Udělal jsem si porovnání zastoupení jednotlivých výrobních značek, respektive jejich řidičů, na přestupcích a na počtu registrovaných vozidel, abych buď vyvrátil, nebo podpořil to, co se mezi lidmi říká, že nejhorší jsou řidiči nejdražších vozů," vysvětluje Josef Tesařík z policejního prezidia. Lidé by podle něho s řidiči luxusních vozů neměli závodit a raději jim na silnici uhnout. Policejní statistik na vzorku asi 65 000 přestupků zjistil, že řidiči drahých a rychlých vozů měli na přestupcích až pětapůlkrát vyšší podíl, než na počtu registrovaných aut. První pětici nejčastějších hříšníků podle tohoto měřítka tvořili řidiči vozů Mercedes, Volvo, BMW, Subaru a Audi. Naopak na druhé straně žebříčku se umístili řidiči aut značek Wartburg, VAZ, Škoda, Dacia a Daewoo. Analýza policejních čísel potvrzuje mínění motoristické veřejnosti, že řidiči rychlých drahých automobilů se v silničním provozu chovají ne tak ohleduplně, jako ostatní řidiči. Josef Tesařík dodal, že k zhruba stejným závěrům dospěly i univerzitní výzkumy. |
Frajer v audi: atraktivní a odvážný
Audi se podařilo změnit image značky z nudné rachotiny pro důchodce, kterou mělo kdysi. Dnes má reputaci moderních, zábavných aut, kterými se dokonce vozí i nejvyšší představitelé německé politiky.
Za typického řidiče audi lze podle výzkumu považovat ambiciózního kariéristu, který je rozvernější než řidič mercedesu nebo BMW. Audista je ale méně arogantní, mladší a také méně zámožný. Ale je víc sexy než třeba mercedesář.
Chlapák v BMW: divoký a mužný
Podle Němců jsou řidiči BMW skutečnými rychlíky na silnici, bláznivější už jsou jen majitelé porsche. Jsou považováni za sportovní a arogantní řidiče, kteří ale nejsou tolik úspěšní jako porschisté. BMW je každopádně považováno za nejvíc "mužnou" značku.
Stydlivka ve fiatu: nebohatá, zakřiknutá
Pro Němce je fiat jednoznačně dámským autem. A proto za jeho volantem většinou sedí mladá žena bez univerzitního vzdělání, která pracuje jako řadový zaměstnanec a má pravděpodobně malý plat. Je středně sportovní typ, není arogantní a otevřená vůči okolnímu světu. Je taky trochu stydlivá.
Slušňák ve fordu: chudý a ošklivý
Řidiči fordů se zřejmě v Německu musejí potýkat s velkou dávkou zlomyslnosti. Podle výzkumu nenajdete v žádném jiném autě škaredějšího a méně sportovního řidiče než ve fordu. Zákazník této značky je podle respondentů spíše chudý, starší a k manažerskému obleku má hodně daleko. Na druhou stranu ho ale zdobí skromnost a slušnost.
Tlustý mercedesář: vážný maloměšťák
Řidiči Mercedesů mají tři důležité charakteristiky: jsou serióznější než všichni ostatní řidiči, je jim většinou přes padesát let a mají pověst pravého maloměšťáka. Účastníci ankety ho charakterizují jako usedlého konzervativce na volné noze, který je trochu arogantní a většinou tlustý. Mnohem lépe dopadl malý bratr mercedesů, smart. Ten je většinou spojován se sportovní mladou ženou v ekologicky šetrném vozítku.
Ministka: mladá a sexy
Mini je podle výzkumu nejženštějším modelem a mezi něžným pohlavím má nejvíc obdivovatelek. Řidičkou je mladá žena (30 a méně) s nízkým příjmem, často to bývá ještě studentka. Většina z nich ale má nějakého sponzora - tatínka, maminku nebo manžela, který jí pomáhá financovat její malé vozítko. A zřejmě to dělají rádi, řidička mini totiž nejvíc odpovídá představě ideální ženy: je krásná, kosmopolitní, odvážná, sportovní a veselá.
Upřímný opelista: mercedesáři by mohli závidět
Přestože se marketingoví stratégové snaží prezentovat značku Opel jako mladou a sexy automobilku, jejich snaha slaví v představách Němců jen malý úspěch. Největší devizou řidičů opelů je jejich upřímnost a skromnost. Ale pak přicházejí jen samé horší vlastnosti: podle respondentů najdeme za volantem astry nebo corsy neatraktivní, nesportovní a přízemní řidiče. Na druhou stranu neztratili smysl pro humor a jsou považováni za šťastnější zákazníky než ti, kteří chodí pro mercedesy.
Kráska v peugeotu: kosmopolitní a skromná
Krásná žena zřejmě za volant německého auta nepatří. Raději si podle výzkumu sedne do mini, smartu, nebo do vozu některé cizí (neněmecké) značky. A peugeot je hned první na řadě. Typickou řidičkou je pak přitažlivá žena ve středních letech, s průměrným platem a smyslem pro humor. Zdobí ji zdvořilost a skromnost.
Docela slušný volkswagenista: šťastný průměr
Image této značky je podle institutu trochu nejasná, protože Volkswagen prodává po celém Německu spousty aut všem typům lidí. Což vlastně odpovídá jménu značky: volks + wagen = lidové auto (německy). Typického majitele tak ztělesňuje průměr ve všech kategoriích: klasický příslušník střední třídy, s průměrným platem a středním vzděláním. Není ani mladý, ani starý, není to zrovna sportovec, ale není úplně líný. Do jisté míry je i slušný a kosmopolitní, plachý a odvážný zároveň.
Pište do diskuze pod článkemJeště stále chcete mít forda? Jaké auto řídíte a jací jste? Jak vidíte ostatní řidiče? A jak škodovkáře? |