„Bližší podrobnosti týkající se příčin musí sdělit společnost Alstom, jejíž technický personál byl přímo na palubě vlaku, a která nese veškerou odpovědnost za tyto závady,“ sdělil mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.
Mimo provoz se tak ocitlo všech pět pendolin, která měla vozit cestující. Šestá souprava dosud pokračuje v testování tratí a sedmá čeká na přidělení technického průkazu.
Do konce ledna tak budou na veškerých spojích SuperCity jezdit klasické vlaky složené z vozů pro spoje kategorie EuroCity.
Zástupci společnosti Alstom, která rychlovlaky vyrobila, minulý týden na tiskové konferenci odhalili údajnou příčinu poruch. Jde o závadu na pomocném měniči, který se stará o osvětlení či vytápění vlaku. Při jeho výpadku se ale vinou softwaru porucha řetězí, až nakonec zastaví celý vlak. - více zde
Alstom předpokládá, že závady odstraní do konce ledna. Na této lhůtě se dohodl s vedením Českých drah.
„Z úst viceprezidenta Alstomu pro technický rozvoj, pana van Damme, zaznělo ujištění o předání vlaků zpět do spolehlivého provozu 31. ledna. Alstom bude následující týden soupravy testovat v provozu bez cestujících,“ doplnil Ondrůj.
České dráhy budou po výrobci pendolin žádat asi 600 tisíc eur, v přepočtu tedy 17,2 milionu korun, řekl šéf Českých drah Josef Bazala. Pokud výrobce závady neodstraní, České dráhy by od smlouvy odstoupily a pendolina vrátily. - více zde