Zatím potvrdila své starty více než polovina jezdců, kteří se letos účastnili šampionátu. Několik dní poté, co se k novému ročníku mistrovského seriálu přihlásili Radek Mifka, Tomáš Chabr, Radek Krakovič a bratři Svobodové, o svých startech v českém šampionátu informovali také další borci. Vedle Jiřího Mičánka juniora se objeví znovu mladý Ondřej Loukota, Antonín Sus, Václav Koudela a Zdeněk Černohorský.
Mičánek v týmu svého otce pojede s novým vozem. "Jirka bude mít k dispozici lepší techniku. Starší monopost MTX 1-10, se kterým letos získával první zkušenosti, bude nahrazen přestavěným základem z formule Ford," uvedl Jiří Mičánek senior, ale další informace s několikaměsíčním předstihem nechtěl sdělovat.
Stejně tajemný byl i v případě závodníka ženského pohlaví, o kterém se začalo mluvit v souvislosti se starty v týmu Mičánek Motorsport. "Ano testovala u nás jedna šestnáctiletá dívka, ale to je vše, co zatím můžu říci," poznamenal bývalý jezdec a k novému ročníku okruhového šampionátu ještě poznamenal: "Byl jsem zklamán rozhodnutím okruhové komise. Myslím, že Národní formuli ubližuje, když bude opět startovat v Divizi 3 společně s formulí Ford."
Dva nové monoposty slíbil do začátku mistrovství postavit také Václav Žemla. "Dvě auta budeme mít určitě. Starší model ASMS 04, se kterým v létě boural Radek Krakovič, bude opraven a téměř celý nový. Vůz dostane nový rám a spoustu dalších komponent. Druhou formuli připravíme úplně celou novou, bude to další modelová řada," oznamoval Žemla.
Nedokázal ovšem ještě říci, kdo bude vozidla řídit. "Oba automobily nabídnu k pronájmu," uvedl Václav Žemla a dodával: "Když se nenajde zájemce, tak pojedu já. Také bych chtěl, aby si do jednoho auta sedl syn, testoval a připravoval se pro závody."
Antonín Sus nad přípravou před novou sezónou rozmýšlel. "Chtěl bych jiné auto a zřejmě nejlepším řešením by pro mě byla přestavba formule Ford. Uvidíme, jak to dopadne. Nepostrádám prostředky na přípravu, ale chybí mi lidi, kteří by pomohli," svěřil se Sus a pokračoval: "Určitě potřebuji jiný motor, rozhodně objemnější čtrnáctistovku. Jel jsem letos s agregátem starým sedm let a byl na něm znát menší výkon. A nechci vše zase dohánět jenom rukama."
Také Václav Koudela by rád přesedl do jiné formule. "Uvidím jestli něco seženu. Pokud ne, tak budeme repasovat dosud používaný monopost," řekl závodník od Berouna a dodal. "Rozhodně musím pořídit jiný motor. Letos se mi agregát rozpadl a po opravě už nefungoval tak dobře. Také budu potřebovat upravit převodovku."
Po jiné formulové kategorii po skončení letošní sezóny pošilhával bronzový v českém okruhovém mistrovství Ondřej Loukota a přitom se díval za hranice republiky. Než si ovšem došel v českolipském kulturním domě při vyhlašování mistrů pro pohár za třetí místo, oznámil, že bude opět startovat v domácím šampionátu Národní formule 1400 a pojede zase s vozem Delta II, se kterým při premiéře sbíral úspěchy.
Se stejným vozem jako v letošní sezóně pojede rovněž Zdeněk Černohorský. Prachatický pilot má už dlouho plány na nový vůz, ale chybí mu prostředky na realizaci jeho stavby. "Máme místo, kde bychom mohli formuli sestavit a nechybí nám v týmu správní lidé potřební ke zhotovení monopostu. Postrádáme ovšem dostatek finančních prostředků a bez nich se nám auto nepodaří zkonstruovat," povídal Černohorský a k přípravě na nový ročník mistrovského seriálu dodal: "Rád bych startoval alespoň s novým motorem a převodovkou. Zkusíme také formuli odlehčit."
Nový šampion Národní formule Tomáš Chabr projíždí jedním z brněnských horizontů. |