Zatímco rychlodráha Metroprojektu, která počítá s trasou z Masarykova nádraží přes Stromovku až na letiště Ruzyně, by podle studie stála 14 miliard korun, náklady na stavbu metra ze stanice Dejvická asi 25 miliard korun. (Metro by mělo mít pět nových stanic a vést přes Petřiny a sídliště Dědina.)
Lidé jsou přesvědčení, že železniční rychlodráha neuspokojí jejich potřeby. Vedení radnice Prahy 6 se navíc domnívá, že kalkulace Metroprojektu při stavbě metra je matoucí a přemrštěná, a proto si nechá vypracovat svou studii.
"My známe jiné ceny - kilometr metra za jednu miliardu, takže, jak to tak vypadá, Metroprojekt má staré ceny starých technologií, uvedl radní Prahy 6.
Starosta Prahy 6 Pavel Bém navíc včera znovu apeloval na obyatele, aby se znovu podepisovali pod petici Chceme metro. Už poněkolikáté se totiž vedení radnice bude snažit přimět pražské zastupitele změnit územní plán metropole a prosadit tak výstavbu prodloužené trasy A metra.