- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Šel by ten tlak v hlubině přepočítat na váhu Fabií?
Zvrátený svet! Dookola riešia bláznov, ktorí dobrovoľne spáchali harakiri, ale to, že pár dní predtým sa utopilo možno sto detí na mori, to nerieši nikto...
Mnoho lidí zajímají technické věci kolem ponorky a problémů s potápěním. To víte, do Afriky na staré kocábce s igelitkou v ruce asi nikdo nepopluje. Ale ponorky vozí turisty na podmořské "safari".
Někdo tady psal, že Titanic je jen vrak porostlý řasami...
Titanic byla největší loď své doby a sice jen o málo, ale i tak překonal své dvě sesterské lodě. Pochází z doby, kdy průmyslový věk velkých a nevídaných strojů začínal. Kdo dnes přijde mávat nějaké lodi? Věřilo se, že technika zvládne vše a tak přišel mýtus o nepotopitelnosti. Měl to být zázrak techniky a také luxusu. Tomu odpovídala i nevídaná koncentrace milionářů na palubě. Nikdo si žádné nebezpečí nepřipouštěl.
Největší a nepotopitelná loď své doby vyrazila na první komerční plavbu a pomohla zabít 1500 lidí na palubě. Už v přístavu dal kapitán pokyn k razantnímu odplutí, až vznikající proudění přisálo parník New York a celá akce málem skončila kolizí. Ostatně kapitán už měl za sebou srážku Olympicu s křižníkem a rovněž v přístavu. Následně se ve skladu samovznítilo uhlí a likvidace požáru trvala tři dny. Žár dost možná oslabil jednu z vodotěsných přepážek. I přesto, že se loď blížila do ledovcových polí nesnížila rychlost, aby Titanic dorazil do NY v novém rekordu. A i když náklady na plavbu hradili především pasažéři třetí třídy, při evakuaci měla přednost první třída. Mnozí ani z podpalubí v nastalém zmatku nenašli cestu na horní palubu ke člunům. Následně se rozjelo velké vyšetřování, které ale zamlčelo i to, že se loď rozlomila na dva kusy.
Čtrnáct let před vyplutím Titanicu napsal M. Robertson povídku o parníku Titan, který plul z Anglie do New Yorku, narazil pravým bokem do ledovce a potopil se ve zhruba stejných místech jako Titanic. Titan měl podobné rozměry, stejnou maximální rychlost i maximální přepravní kapacitu.
Byl to sled nešťastných událostí i ignorování nebezpečí. Zvýšený výskyt ledovců, chybějící reflektory i dalekohledy, nepříznivé pozorovací podmínky, radisté zaměstnaní odesíláním zpráv cestujících ignorující zprávy o ledovcích, nedostatečný počet záchranných člunů, nemožnost komunikace s lodí Californian, která se nacházela místa katastrofy, nulový nácvik evakuace, zkřehlé nýty atd.
Pýcha, velký pád, pohrdání nebezpečím, bezohlednost, tragédie.
Tak zase mohl být rád, že taťka umřel šťastnější.
Kdyby seděl doma, tak se mu to nestane. Vybrali si svůj osud.
Jak tady tak čtu o těch implozích, nemůžu si nevzpomenout na Velkovizionáře I. Tlučhubu s jeho hajprlúpem.
Zase řešit rozdíl 400 atmosfér u ponorky je trošku větší problém, než necelou jednu atmosféru u hyperroury, tu zvládne i nádrž na té vejtřasce, co na vesnici vyváží žumpy...
Tak o jednotce "fyzikální atmosféra" jsem ještě neslyšel. Asi mne tímto vzdělává umělá inteligence strejdy Gůgla.
"... během pouhého zlomku milisekundy."
......
Autor chce šokovat, ale zlomek milisekundy je kravina.
Výpočet je asi třicet mikrosekund. V praxi to budou ty milisekundy, přeci jen to nebylo absolutně geometrické těleso.
To je článků k takové nepodstatnosti