Sto metrů dlouhá tlačná sestava, což je spojení plavidel, z nichž aspoň jedno je umístěno před lodí s pohonem, narazila večer 3. listopadu 2016 do sportovní lodi a potopila ji. Padesátiletého muže se z lodi podařilo posádce tlačné sestavy zachránit, jeho o tři roky starší kolega ale nehodu nepřežil.
Německo soudí českého kapitána, který zavinil smrtelnou nehodu na Labi |
Český kapitán byl obžalován ze zabití z nedbalosti, ublížení na zdraví z nedbalosti a ohrožení lodní dopravy. Podle agentury DPA Čech ve středu přiznal podíl na nehodě. „Cítím se jako účastník kolektivní srážky,“ uvedl s tím, že nebezpečí střetu až do poslední chvíle nebylo předvídatelné.
Sportovní loď, která stejně jako jím řízená tlačná sestava, jela proti proudu Labe, kapitán ji podle svých slov viděl a na radaru ji celou dobu také sledoval. Od lodi si prý držel odstup. Náhle ovšem loď zmizela, načež kapitán podle svých slov okamžitě snížil rychlost. Pak už to ale jednou či dvakrát „zarachotilo“, řekl Čech podle DPA u soudu.
Muž, kterého se podařilo z potopené sportovní lodi zachránit, přiznal, že nebyla v nejlepším technickém stavu. Zpočátku podle něj dvojice navigovala pomocí mobilního telefonu, následně s autoatlasem.
Orientovala se přitom podle pouličních lamp na břehu. Zatímco svědek podle svých slov vypil tři piva, jeho kolega, který byl u kormidla, podle něj nic nepil. Tělo muže, který při nehodě utonul, se podle agentury DPA našlo až po téměř roce na místě po proudu řeky.