Na kampaň, jejíž hlavní částí jsou televizní spoty, už byl vypsán tendr. "Záměrem kampaně je komunikovat bez vtipné pointy, emotivně až realisticky," řekl Hanzelka.
Ministerstvo se inspirovalo v zahraničí, především v anglosaských zemích, kde lze běžně spatřit billboardy či spoty s drastickými obrázky obětí nehod. Autoři takových plakátů si neberou servítky vůči těm, kteří porušují pravidla. "Když před jízdou piješ, tak jsi strašnej idiot," hlásají například plakáty u silnic v Austrálii.
. Video: |
Celá propagační akce začne v polovině letošního roku a potrvá do roku 2010. Zaměří se na dodržování rychlosti spojené s agresivitou řidičů, na používání dětských autosedaček a bezpečnostních pásů a na alkohol za volantem. Kampaň má upozornit na to, že porušování předpisů je nemorální.
Kampaň je součástí takzvaného dopravního čtyřlístku, který koncem března představila vláda. Další tři lístky premiér Mirek Topolánek shrnul pod hesla "srozumitelný zákon", "lepší silnice" a "kvalitní práce policie".
. Video: |
Cílem vlády je snížit počet usmrcených osob při dopravních nehodách do roku 2010 na polovinu roku 2002, kdy na silnicích zahynulo 1 314 lidí.