- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
„Stezka by z ulice Výletní navázala od Baťovy vily směrem nahoru k Teplu Zlín. Bohužel se kvůli terénu a sklonu bude jednat o technicky a tedy i finančně náročnou stavbu, na kterou nelze získat dotaci,“ sdělil Fabián.
A proč nejde po trase chodníku od Čepkova na jižní svahy???
Osobně se úseku po Fügnerově nábřeží od Cigánova po Baťovu nemocnici na kole vyhýbám. Raději riskuji jízdu mezi motorovými včetně objíždění hlubokých kanálů na Benešově nábřeží.
Úzký napůl rozdělený chodník na Fügnerově nábřeží možná dobře slouží inline bruslařům, chodcům, maminkám s kočárky i majitelům psů, kteří je zde v klidu venčí na dlouhém vodítku. Jízda na kole mezi všemi těmito účastníky provozu nerozlišujícími cyklostezku od chodníku, znamená koledovat si o úraz a neštěstí.
Všechny kdo o zlínských cyklostezkách rozhodují, bych po nich povinně nechal několikrát ročně projet v různé dny a denní doby, aby si vyzkoušeli, jak funkční jejich dílo je a jak dobře či špatně investovali.
To co vyrostlo na třídě T. Bati, od Komerční banky směrem k Příluku také budí velké rozpaky. Cyklisty zde vídám naprosto minimálně.
Nechci být jen kritický, určitě jsou i povedené úseky páteřní cyklostezky. Jen je škoda, jak velké rozdíly v rámci jedné trasy jsou a bohužel asi ještě dlouho zůstanou.
Zůstane to tak navždy, protože dotaci na stejný úsek znova dostanete jen těžko a z vlastního se v ČR cyklostezky moc nestaví.
Tak to rád slyším...s trochou štěstí díky této cyklostezce nebude potřeba dálniční přivaděč k D49. Když na něj nejsou peníze, ale na toto ano...
Je třeba zdůraznit, že většinou (od fotbalového stadionu po OC Čepkov) se nejedná o žádnou cyklostezku, ale o jakýsi "švindlpruh" se společným provozem aut a cyklistů (to bude kolizí). Nový chodník povede kolem řeky a ze starého chodníku zůstane místním nějakých 70 cm na bezpečné vyjetí z garáže... Prý je komunikace moc úzká a nešlo to udělat jako na Fügnerově nábřeží, ale obě komunikace jsou totožné, pouze by se vzalo opět asi půl metru zeleně na břehu řeky. Projekt přepravovaný spoustu let provází další řada přešlapů např. proč je na měsíce opět rozkopané celé Tyršovo nábřeží (před několika lety kompletní výměna povrchu, předloni výměna teplovodu a tedy opět nový povrch po měsících uzávěry), nebo je zajímavý samotný rozpočet stavby - zhruba 50 mil Kč za 1,5 km (nová cyklostezka Sedlčany-Prčice zhruba 90 mil. Kč za 14,5 km) a otázkou je také samotné fungování tohoto dílka (chodci nesmí používat podjezdy pod mosty, celá oblast bude pouze pro dopravní obsluhu atd.).
chodci nesmí používat podjezdy pod mosty???
To jako vážně?
Pokud to tak je, pak ta stavba skoro ztrácí smysl.
Akorát teda musí mezi ulicí Cyklistickou a Jateční projet dvě nepříjemné křižovatky... ale to v rámci progresu uznáme jako fungující cyklostezku.