„Koncepce je rozfázována do několika částí: ochrany spodní vody, životního prostředí a proinvestovaných prostředků,“ zmínil Pavel Karhan, předseda dozorčí rady Industry Servis ZK, což je krajská firma spravující zónu, a současně místostarosta Holešova.
Dosud byla část zóny (100 až 150 hektarů z 280 hektarů určených pro výstavbu) blokovaná pro velkého zahraničního strategického investora, jehož se však dlouhodobě nedaří najít.
Ministerstvo průmyslu a obchodu proto nedávno souhlasilo s tím, že centrální plochu přetne nová silnice a pozemek se rozdělí na více drobnějších.
„Nová veřejná komunikace pomůže Holešovu, přes který denně projíždí 15 tisíc aut. Pokud se postaví, sníží se doprava ve městě o jednu třetinu. Cesta bude protínat celou zónu a bude sloužit jako obchvat města,“ přiblížil Karhan.
Studii na úpravy zóny schválila krajská rada, další kroky se odehrají po říjnových krajských volbách a bude otázka, jak se k tomu nové vedení kraje postaví.
O část pozemků stojí čtyři místní podnikatelé
„Kolmo k nové komunikaci bude potom možné podle poptávky budovat další komunikace. U nich budou plochy pro malé investory,“ upřesnil Karhan.
Všechny cesty vyjdou na více než 200 milionů korun. Vedení zóny bude zájemcům nabízet zejména menší plochy, o velikosti 1,5 až 2 hektary. O ty je podle Karhana největší zájem. V zóně bude nadále vyčleněna část 50 až 70 hektarů pro většího investora.
Po stranách plánované silnice budou zasakovací pásy, do nichž bude odváděna i voda ze střech provozoven, které zde potenciální investoři postaví. Nebude chybět ani cyklostezka se smíšeným provozem. V zóně už vzniklo biocentrum okolo tamního prameniště.
Klíčové však samozřejmě bude, jestli se podaří sehnat investory, což jisté není.
„Je reálný předpoklad, že budou v následujícím období v centrální části zóny uskutečněny záměry místních a okolních podnikatelů, kteří o odkup pozemků již požádali,“ nastínil Karhan.
Podle něho jde o čtyři místní podnikatele, jejichž jména zatím nechce prozrazovat.