Přípravné práce odstartovaly před koncem roku. Montáž sloupů a trolejového vedení bude probíhat až do dubna. Zkušební provoz má začít v květnu.
„Je to krok kupředu, trolejbusy jsou ekologičtější než autobusy. Vítáme to,“ řekla otrokovická starostka Hana Večerková.
Pro dopravní podnik to znamená připravit trolejové vedení v délce 950 metrů. Povede po ulici Osvobození od křižovatky s Havlíčkovou ulicí až téměř k nadjezdu (po tamní sokolovnu), který míří k Baťovu.
Tento rozsah má stačit k tomu, aby se trolejbusy cestou z Kvítkovic, kde linka 55 začíná, nabily a pokračovaly na točnu na Štěrkovišti a zpátky do centra na bateriový pohon.
„Chceme tímto projektem pokračovat v ekologizaci provozu MHD a nahrazovat tam, kde je to technicky možné a ekonomicky oprávněné, naftové spalovací motory bezemisní elektrickou trakcí,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.
„Cestující i obyvatelé přilehlých domů jistě ocení také výrazně nižší hlučnost trolejbusů v porovnání s autobusy,“ dodal.
Dopravnímu podniku se provoz bateriových trolejbusů osvědčil na linkách 4 a 5, které jezdí od roku 2019 do zlínských místních částí Kostelec a Štípa. Trolejové vedení vede na Vršavu a odsud vozy pokračují na pohon z baterie, která vydrží 12 kilometrů.
Na rozdíl od čistých elektrobusů se vozy dobíjejí za jízdy a neztrácejí čas v dobíjecích stanicích.
Prodloužení trolejového vedení v Otrokovicích vyjde na 10, 7 milionu korun, přes osm milionů přijde z dotací. DSZO plánuje i prodloužení zatrolejovaného úseku o pár desítek metrů dál po zastávku Nadjezd. To se ale uskuteční až po opravě křižovatky ulic Komenského a Nadjezd.