Na nezničenou část tratě Českým středohořím se sedm let od sesuvu vrátí vlak

  • 12
V červnu se vrátí vlaky na devět kilometrů dlouhý úsek železniční tratě vedoucí Českým středohořím, jejíž část v roce 2013 spolu s dokončovanou dálnicí D8 zavalil sesuv půdy. Půjde o nepoškozený úsek z Lovosic do Chotiměře. Práce na obnově mají stát 10,7 milionu korun.

„Kromě sanace skal budou opravy zahrnovat částečné úpravy železničních přejezdů. Na zastávce Oparno se opraví přístřešek, ve stanici Chotiměř dojde k obnově nástupišť a přístupové cesty k vlakům kolem výpravní budovy,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Podle Friebové bude kromě těchto oprav na dlouho nevyužívané trati odstraněna vegetace a vyměněny některé pražce.

První spoje vyjedou na opravovaný úsek, který prochází turisty oblíbeným Opárenským údolím, 6. června.

Vypravovat je bude společnost AŽD Praha, která počítá s tím, že vlaky budou jezdit o víkendech a svátcích, a to až do konce září.

V budoucnu se má obnovit i navazující úsek trati přes České středohoří postižený závalem, mezi Radejčínem a Dobkovičkami. Ten je dosud nesjízdný.

Náklady se odhadují na 463 milionů korun, bude zde nutné postavit 163 metrů dlouhý most se 16 pilíři. Oprava má začít za dva roky.