- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jestlize je nutny manual, pak je to tarifni integrace k nicemu. Tarif by mel byt prehledny a co nejjednodussi.
K tarifní integraci totiž ve skutečnosti nedošlo, platí-li pouze v rámci kraje a s řadou výjimek. Skutečnou tarifní integraci přinese bohužel až národní tarif.
DÚK jízdenky jsou velmi fajn, pokud jedete pouze po Ústeckém kraji dál než 50km, dobré pro studenty, kterým je nad 26 let. Kdyby nezavedl stát slevu na dopravu, tak by ten článek určitě ani nevyšel. Dotace státu na dopravu je nesmysl, měl to dát spíš do stavebního spoření - dnes je problém bydlení, jenže někdo potřebuje dostat lidi na pole?
Příklad: Chomutov od Kamenčáku do Ústí n.L. do nemocnice. Autem 71 km, tj. cca 180 Kč + parkování, suma cca 200.
Tarif DÚK jednotlivá jízda 98 (při platbě elektronickou peněženkou 88). Celodenní jízdenka 130. Takže pokud nejste děti nebo důchodci s Babišovou slevou 75%, tak se Vám to autem opravdu mírně vyplatí.
Vůbec to není tak složité, jak to na venek vypadá. Nejezdím vlakem tolik, takže žádnou slevu ČD nemám. Při dnešních cenách ČD se mi jednoznačně, když jedu z Jirkova do Mostu a zpět jednoznačně vyplatí krajská síťová za 130 Kč na den. V Jirkově si ji koupím v zeleném autobusu, kterým dojedu na nádraží a pak na to mohu jet nejen vlakem tam a zpět, použít tam a zpět MHD v Mostu a ještě na to dojet zpět zeleným autobusem nebo MHD domů. I na takto krátké trase se mi vyplatí, než všude kupovat jízdenku extra nehledě na to, že takto mohu jezdit celý den čím se mi zachce po celém kraji, třeba až do Rumburku, Štětí nebo Roudnice. Platit jízdenku ČD by se mi hodně prodražilo. Takže pro mě se nezmění, pokud budu cestovat pouze po kraji vůbec nic.
Přesně tak, pokud jezdíte pouze po kraji, je krajská jízdenka vynikající. Jakmile z něj ale vytáhnete paty...
Za normální považuji, že dojdu k pokladně a koupím si jízdenku z bodu A do bodu B.... Fakt nehodlám trávit přípravou na cestu v naší malé zemi stejný čas, jako plánováním vědecké výpravy do Konga. Zatím tedy opustím vlaky a pojedu busem. Ovšem jízdenková revoluce se plánuje i u autobusů, takže pak buď auto, nebo návrat do patnáctého století.........
Ale vždyť tak to bude. Když přijdete v Teplicích na nádraží a budete chtít jízdenku do Děčína, tak jednu dostanete, přednostně za krajský tarif. Když budete chtít do Prahy, tak dostanete také jednu, tentokrát za tarif ČD. Jediná výjimka bude, když pojedete odněkud, kde ČD nejezdí (třeba z Oseka) někam mimo kraj, kde jezdí ČD (třeba do té Prahy). V tom případě dostanete jízdenku za tarif DÚK a ve vlaku ČD (v tomto případě do teplic) a pro zbytek cesty Vám to prodá průvodčí ve vlaku.
Já v tom žádný problém nevidím, naopak to dává více možností nehledě na to, že vlaků bude jezdit také více.
Vůbec nechápu ten text, což znamená, že vlakem nikam. Dál budu rozmetávat uhlík v autě, nazdar.
Zas tak složité to není. Prostě přijdete do dopravního prostředku, koupíte lístek kam chcete a pojedete. Podobně jako autem.
Je jediná cesta , zrušit kraje .Každý kraj má jiná pravidla a ceny v MHD , obrovská administrativní náročnost a chaos v jízdenkách je výsledkem knížecích manýrů hejtmanů .
A myslíte, že by jízdné v Praze a Teplicích mělo být stejné?
Jsem pro to, aby se soutěžilo, kdo to bude provozovat, ale podle mě by to měl kraj soutěžit jako celek - všechny trasy, kde smlouva konci měl dat do jedné soutěže, aby všechny zajišťovala jedna společnost a ne že bude na každé lince jezdit někdo jiný.
A kde asi tak vezmete "neČD" dopravce hned na celý kraj??