„Je to tak, všechny spoje už jezdí. Situace jsme vyřešili dalším, opakovaným náborem řidičů,“ potvrdila také Kateřina Kratochvílová, předsedkyně představenstva společnosti ICOM Transport, pod kterou ČSAD Slaný spadá.
Dopravce v minulých týdnech nabral zhruba desítku nových šoférů a další se do práce vrátí po nemoci v tomto týdnu.
„Potýkali jsme se s vysokou nemocností. Návrat těchto řidičů nám situaci znovu o kus ulehčí,“ podotkla Kratochvílová s tím, že společnost udělala vše pro to, aby se dopravní situace na Teplicku stabilizovala.
„Zároveň se budeme snažit, aby se podobná věc neopakovala. Je ovšem těžké v dnešní době něco garantovat. Setkáváme se totiž se situacemi, které nedokážeme ovlivnit,“ připomněla Kratochvílová problémy z předchozích měsíců.
Společnost ČSAD Slaný měla totiž problémy s nedostatkem řidičů prakticky od chvíle, kdy nahradila bývalého dopravce Arriva City a kdy s krajem podepsala desetiletou smlouvu. Šoféři jí nejprve chyběli kvůli pandemii covidu a následně údajně i kvůli konfliktu na Ukrajině. Firma totiž udělala velkou náborovou akci na Ukrajině, řidiči však kvůli válce nemohli opustit svou zemi.
Kvůli neplnění závazků dostal dopravce od kraje již několik pokut v souhrnné výši přes 2,8 milionu korun. Nejprve v prosinci ve výši 1,2 milionu korun, následně v únoru dalších 972 tisíc a naposledy na začátku dubna ještě 650 tisíc korun.
„Zatím jsme jim vystavovali sankce za každé porušení smlouvy. Určitě se jim bude vyúčtovávat i pokuta za neodjeté spoje v dubnu,“ dodal hejtman Ústeckého kraje Jan Schiller (ANO).