- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za hodně může zpackaná privatizace ČD-
A co takhle z čím dál temnějšího Ústí tam přestěhovat Krajský úřad. Přeci jen i přes letitou betonářsko-památkybouračskou snahu dua Kubera-Třešňák jsou Teplice tou nejpřitažlivější aglomerací, co Ústecký kraj nabízí.
Hned by se propagace kraje zlepšila - delegace by místo chemiček viděly lázně, místo Předlic parky. To by se pak investoři teď pod dojmem Ústí z kraje prchající jen hrnuli.
Teplické nádraží je velkolepé a stavebně předimenzované. To mělo svůj důvod. v době soukromých tratí ta budova sloužila Ústecko-Teplické dráze jako ředitelství.
Ta dráha začínala na Ústí západ a končila v Chomutově, kde měla společné nádraží s Buštěhradskou dráhou. Dále jí patřila trať Teplice - Lovosice - Česká Lípa - Liberec.
Ta budova je cenná architektonicky, pro dnešní železnici je ale zbytečnou zátěží.
To není nic nového ani záslužného. Správa majetku ČD se snaží zmírnit náklady na své zastaralé a neudržované budovy, včetně částečného přenesení nákladů a správních činností na další subjekty, nejlépe státní, protože tam má jistotu plnění a toku finančních prostředků.