„Celý převoz trval čtyři dny a zajišťovaly ho tři kamiony, přepravily dohromady 600 metrů kolejových polí, která budou použita na obnovu železniční stanice v Lovečkovicích,“ upřesňuje Radek Kubala ze Zubrnické museální železnice.
Fotogalerie |
Původní trať vedla z Velkého Března přes Zubrnice a Lovečkovice až do Verneřic nebo s druhou větví z Lovečkovic do Úštěku. Zprovozněna byla v roce 1890.
V současné době se pracuje na projektové dokumentaci pro obnovu úseku Zubrnice – Lovečkovice.
„Z úseku Lovečkovice – Úštěk bude prozatím naučná stezka, na které se zájemci dozvědí informace o našem regionu a jeho historii,“ dodává Kubala.
Do Verneřic koleje nepovedou
S obnovou tratě až do Verneřic zatím nepočítáme,“ nastínil plány Kubala. Jednotlivá kolejová pole bude nutné nyní rozebrat a kolejnice usadit na dřevěné pražce, které jsou lehčí než betonové.
Celý úsek mezi Lovečkovicemi a Zubrnicemi má pět kilometrů a nově přivezený materiál postačí k tomu, aby propojil zbytky kolejí, které zůstaly na svém místě i po zrušení trati v roce 1978.
„Díky této muzejní železnici by mohlo do Lovečkovic zamířit více turistů,“ uzavřel Kubala.

Mapy poskytuje freytag & berndt. Společnost také vytváří mobilní aplikaci PhoneMaps, která obsahuje turistické a cykloturistické mapy celé Evropy, aplikace je ke stažení zdarma na Apple Store a Google Play Store. © freytag & berndt, SHOCart, přispěvatelé OpenStreetMap