„Konstrukce je složená ze dvou částí, delší část měří přes 34 metrů a váží 87 tun, kratší je na délku poloviční a váží 24 tun,“ uvedl Bořivoj Leszko z firmy Strabag Rail, jež opravu mostu provádí.
Po demontáži staré mostní konstrukce letos v únoru byla ubourána spodní stavba, původní prahy a částečně i mostní podpěry. Po vybudování nových železobetonových prahů a ložiskových bloků byla nová ocelová konstrukce sestavena na pracovní plošině. „Práce probíhaly podle několik měsíců dopředu daného harmonogramu,“ sdělil Leszko.
Oprava železničního mostu byla jednou z řady akcí, které omezují dopravu v krajském městě. Až do července například probíhají stavební práce na přilehlém kruhovém objezdu pod Větruší, přes který bude po dobu oprav Benešova mostu vedena veškerá doprava od Děčína a z Mariánského mostu ve směru na nájezd na dálnici D8.
Z Benešova mostu v Ústí zůstane jen nosný oblouk, zbytek dělníci zbourají |
Součástí rekonstrukce je také oprava kotevních prvků mobilních protipovodňových stěn a oprava dosedacích prahů mobilních stěn. Stavební práce by měly být hotové do podzimu, kdy začne oprava Benešova mostu. Náklady jsou zatím odhadované na 630 milionů korun.