Kam míří vývoj dronů, skvěle ukazuje nový Mavic Air od DJI

aktualizováno 
Složíte jej do úhledného uzlíčku, přitom dokáže pořídit záběry dříve dostupné jen filmařům s milionovým vybavením. Sám se vyhýbá překážkám, pomocí kamer se orientuje v terénu a díky výkonnému motoru si poradí i s protivětrem a nadmořskou výškou až 5 000 metrů. DJI Mavic Air je dostupný i na českém trhu.

Mavic Air se v nabídce DJI vsadil mezi malý Spark a větší Mavic Pro. Má být vhodným kompromisem pro ty, kteří chtějí natáčet a fotit s tříosou stabilizací (Spark má u kamery stabilizátor jen dvouosý), ale potřebují ušetřit hmotnost i objem zavazada - Mavic Air je téměř o polovinu menší než Mavic Pro.

Oproti Sparku se prodloužila doba letu na jeden akumulátor na 21 minut, přičemž létá maximální rychlostí 68,4 km/h a díky vyššímu výkonu motorů bude i lépe překonávat protivítr. Bez výměny vrtulí má bez potíží létat až do nadmořské výšky 5 000 metrů.

Mavic Air má sedm palubních kamer, díky kterým vidí dopředu, do stran, dozadu i dolů a pomoci kterých se dokáže orientovat v prostoru. S jejich signály pracuje vizuální kompas (který na rozdíl od toho opravdového nelze poškodit magnetickým polem) i systém detekce terénu a vyhýbání překážkám - před nimi se nezastaví, ale pokusí se nalézt cestu okolo.

Fotogalerie

Ze signálů z kamer si na palubě vytváří základní 3D model okolního terénu, který mu v orientaci, letu, návratu a přistání pomáhá. Díky němu může létat i v interiérech, pro orientaci totiž nepotřebuje GPS signál. S aktivním automatickým návratovým režimem se i v případě docházejícího akumulátoru dron včas vydá na cestu zpátky a přistane na místě, odkud vzlétl. Na což musíte pamatovat, pokud s ním vzlétnete například z plující lodi.

Do Mavic Air doputovaly i automatické fotografické natáčecí režimy Quick Shot, při kterých dron automaticky vytvoří nahrávku způsobem, jaký byl ještě nedávno dostupný jen filmařům s nákladným vybavením - například od vás může odletět, opsat okolo vás kruh a zase přiletět zpět. Potěší i široké fotografické možnosti, zejména skládání panoramat - dron samostatně vyfotí potřebný počet snímků, přímo na palubě je složí a vám nabídne hotový obrázek.

Mírného vylepšení doznala i videočást. Je to sice „starý známý“ 1/2.3 CMOS snímač s 24mm objektivem a světelností f2.8, který umí pořídit 12 MPix fotografie a 4K video s vysokým dynamickým rozsahem HDR, oproti předchozím modelům umí 4K video uložit s vyšším datovým tokem 100 Mbit/s. 4K video umí s frekvencí 30 snímků za sekundu, 2,7K video s 60 snímků za sekundu a při 1080p 120 snímků za sekundu, z čehož lze již vytvořit efektní slow-motion.

Pouze z chytrého telefonu můžete dron ovládat do vzdálenosti 80 metrů, s použitím ovladače až na dva kilometry, ale samozřejmě musíte dodržet pravidlo přímé viditelnosti vlastním okem. Nechybí ani ovládání gesty rukou, podobně jako u dronu Spark.

Základní balení dronu stojí 21 990 korun, v rozšířené verzi s přídavným akumulátorem, náhradními vrtulkami, přepravní brašnou atp. přijde na 26 990 korun.

Autor:
 

Nejčtenější

Živého kytaristu už dnes na popové desce neuslyšíte, říká věhlasný zvukař

Allen Sides v pražském poslechovém studiu VOIX

Pracoval na skoro tisícovce alb, postavil osmnáct nahrávacích studií a jeho reprosoustavy hrají i ve studiích George...

Jednosměrná letenka na rudou planetu se odkládá. Mars One krachuje

Ilustrace základny na Marsu, jak si ji představují v organizaci Mars One...

Firma Mars One, která slibovala soukromý let na Mars už v roce 2024, zkrachovala. Plány dostat na Mars lidské obyvatele...

Tančík pro vnuka poručíka Grubera. Němci ho nasadili i proti Tálibánu

Lehké obrněné vozidlo Wiesel s 20mm kanonem

V množině bojových vozidel Bundeswehru nalezneme s trochou štěstí i malé, ale o to více zajímavé tančíky Wiesel. Do...

Poslední Hitlerovy narozeniny nestály za nic. Supertanků se nedočkal

3D model stíhače tanků Jagdpanther, přezbrojeného na kanón ráže 128 mm tak, jak...

Na podzim 1944 se třetí říše hroutí a německé zbrojovky se snaží o nemožné. Hledají recept na zázračné zbraně,...

Kapitán nedosáhl na pedály. Začátek proudové éry přinesl zvláštní nehody

B-707 N7071  Braniff

Nová technika není vždy nutně bezpečnější. Dokládá to vývoj v letectví na přelomu 50. a 60. let. Piloti se s novými...

Další z rubriky

Sedm speciálů Jumbo Jetu očima prvního českého kapitána této legendy

Boeing 747 společnosti Korean Air

Před půl stoletím poprvé vzlétl Boeing 747, ze země se slavný stroj poprvé odlepil 9. února 1969. V následující galerii...

Konec berlí a kolečkových křesel? Robotické obleky míří na trh

ReWalk

První robotické exoskeletony zamíří na trh již letos a pomohou navrátit pohyb lidem po mrtvici či úrazu. V blízké...

Šlapolet a uvězněný ježek. Foglarovi dopomohly ke slávě vynálezy

Jaroslav Foglar

Legenda českého skautingu a úspěšný spisovatel literatury pro mládež Jaroslav Foglar, známý i pod skautskou přezdívkou...

ČPZP se stará o zdraví a pohodu nastávajících maminek i jejich dětí
ČPZP se stará o zdraví a pohodu nastávajících maminek i jejich dětí

Začátek nového života přináší do rodiny spoustu radosti, ale i starostí. Doprovází ho obavy o zdraví, změna režimu a zařizování nezbytné výbavičky pro miminko. Pomoc přichází z nejrůznějších stran. Od rodiny, přátel. Víte ale, že Česká průmyslová zdravotní pojišťovna nabízí maminkám až 3 000 Kč?

Najdete na iDNES.cz