„Bylo by příjemné udělat co nejlepší výsledek,“ přeje si ostřílený závodník, který sedmým místem z roku 2009 stále drží české dakarské maximum mezi automobily.
Vydat se letos do Afriky může být po epidemii eboly pro řadu lidí čiré bláznovství. Krvácivá horečka, na niž jen během letoška na západě Afriky zemřelo přes 7 500 lidí, ale má svá ohniska mimo trasu závodu.
„Ne že bych se ničeho nebál, ale v Senegalu byl jeden výskyt eboly. Realisticky na nás číhají mnohem větší nebezpečí. Spíše může ebola zapříčinit zrušení závodu. Jsem ostražitej, po tom, jak byl Dakar zrušen v roce 2008 kvůli hrozbě teroristického útoku,“ připomíná Zapletal.
Sám tak uvěří teprve tehdy, až vyrazí z Nadoru do první etapy. Pod kapotou jeho speciálu postaveného na podvozku hummeru bude navíc nová technika.
„Třílitrový turbodiesel jsme nahradili benzinovým pětilitrovým fordem mustang. Je tam velký výkonový nárůst, takže by to mohlo být zajímavé. To je hlavní změna, jinak jsou tam drobná vylepšení, která však nejsou vidět, protože auto má stejnou karoserii i plasty,“ vysvětluje závodník.
Nové auto ale s sebou nese také větší riziko poruch. Ostatně už před dvěma lety při své premiéře na Africa Race musel Zapletal pro poruchu odstoupit z druhého místa.
„Může se stát, že přijde závada, ale těším se jako malý kluk. Celou letošní sezonu jsme odjeli s autem, u kterého se nám motor neosvědčil. Makali jsme celý rok na nové evoluci a vypadla z toho základní změna, zpátky z dieselu na benzin. Čekám od toho kvalitativní posun. Nejdůležitější ale bude vědět, jaký bude mít nové auto potenciál pro nadcházející sezonu světového poháru,“ vysvětluje Zapletal.
Celoroční soutěž světový pohár v Cross Country Rally má u českého závodníka každoročně největší prioritu. V uplynulé sezoně skončil čtvrtý za Rusem Vasiljevem, Katařanem Al-Attíjou a Alrajhim ze Saúdské Arábie.
„Být v takové sestavě, zvlášť když letošní ročník byl super obsazený a na každém závodu bylo minimálně patnáct aut, která mohla vyhrát, beru všema deseti. Jeli jsme ale s výkonovým handicapem, pohybujeme se v řádech patnácti procent vůči konkurenci, i kdybych měl zlaté ruce, tak to nedoženu. A neberu se tak, že jsem se narodil mistrem světa,“ vysvětluje závodník a majitel stáje Offroad Sport.
Největšího úspěchu Zapletal dosáhl v roce 2009, kdy s Tomášem Ouředníčkem skončili na slavné Rallye Dakar sedmí. V konkurenci profesionálních pilotů a továrních stájí to byl zázračný výsledek.
O rok později Zapletal havaroval a od té doby se na Dakaru objevil už jen jednou, v roce 2012 šoféroval kamion Man jako podpora bývalého polského skokana na lyžích Adama Malysze.
„Start na Dakaru vůbec neberu jako uzavřenou záležitost. Chtěl bych ho ale jet s konkurenceschopným autem, které si vyrobím sám a bude mě uspokojovat. Pak ještě potřebuji solidního partnera, pracuji na tom, abych ho zajistil,“ prozradil rodák z Přerova.
Svou dakarskou pauzu by rád ukončil už za rok. „Pro příští rok je to na stupnici reálnosti od jedné do desítky tak kolem pětky. Sám si start dovolit nemůžu, nemám zlaté doly a u nás nejsem schopen nikoho přesvědčit, aby do toho se mnou šel. Musím se tedy poohlížet po světě, někoho získat, a můžeme vyrazit,“ uzavřel osmačtyřicetiletý závodník.