Jaký byl nejhorší zážitek nové stáje?
Určitě první závod v Monze. Ačkoli jsme před ním dvakrát testovali, nevěděli jsme, jak auta přesně nastavit. Neznali jsme dráhu, na které byla navíc strašná zima a pršelo, no hrůza. Já udělal hodiny, Milan Maděryč druhý vůz rozbil. Katastrofa na úvod sezony.
A nejlepší okamžik?
Byla to chvíle, kdy jsme přišli na to, jak auta správně nastavit. To bylo o víkendové noci při druhém závodě v Brně. Jel u nás Tomáš Enge, který svým perfektním výkonem potvrdil naši správnou volbu při naladění. Zkoušeli jsme celou noc tři různá nastavení a teprve to poslední se ukázalo jako správné.
To je nastavení porsche tak složité? Vždyť technický šéf vašeho týmu Igor Salaquarda předtím pro vás připravoval audi třídy Superturismo, které je velmi složitý stroj.
To je pravda, ale my pochopili až v Magny Cours, závodě po Brně, že u porsche třídy GT funguje vlastně jen jedno nastavení, které je univerzální pro všechny tratě. Potvrdil nám to Tomáš Enge i jeho kolega z formule 3000 Justin Wilson, kteří v Magny Cours vybojovali třetí místo.
Takže jste došli k závěru, že práce při nastavení je vlastně jednodušší než u Superturisma?
Je to tak. U Superturisma jsme museli vůz na každou jízdu připravit jinak. U porsche je to tak, že se jezdci musejí přizpůsobit onomu univerzálnímu nastavení, které se jen drobně upravuje před jízdou na mokru. Ale to jde jen drobné změny nastavení tlumičů.
V posledních dvou závodech, v Silverstone a v Zolderu, jste nasadili jen jeden vůz. Důvodem byl zničený motor. Už máte nový?
Už ano, takže na Hungaroringu pojedou obě auta.
Kolik takové srdce závodního porsche stojí?
Sto deset tisíc marek, ale lidé z továrního týmu nám udělali cenu - polovičku.
Jak se "dělá" cena?
Myslím, že v jednání nám velmi pomohly výkony Tomáše Engeho a Justina Wilsona. Všichni poznali, že jsme kvalitní tým, oba kluci mají ve světě závodů už slušné jméno a i to hraje roli. Lidé od porsche nám nabídli motor, který "vrčel" jen pár kol, takže je vlastně zcela nový. Ovšem právě kvůli těm několika odjetým kolům šli s cenou tak dolů.
V posledním závodě, v belgickém Zolderu, jste si zazávodil i vy. Jaké to bylo, vždyť jste už dlouho nezávodil.
Musím přiznat, že jsem si zazávodil jako snad nikdy předtím. Já jsem závod rozjížděl, bojoval jsem hodinu a deset minut, pak mě střídal Tom Šedivý a jízdu dokončil Jirko Malchárek. Ta hodina byla fantastická, honil jsem se čtyřmi auty, pořád v napětí. Přiznávám, že jsem v jednu chvíli fyzicky odpadl. Je to tak, vždyť jsem dva roky nezávodil s pořádným autem.