Truckeři hlásí: Jsme připraveni

Most - Šou v podání závodníků obřích strojů je opět tady. Na mosteckém autodromu se o víkendu uskuteční osmý podnik jedenáctidílné série, jenž svou popularitou patří mezi nejsledovanější evropské šampionáty. Mostecké závody pojmenované jsou prestižní především pro tři české týmy a dva jezdce, kteří v šampionátu startují. Všichni se v posledních týdnech pečlivě chystali, nyní dokončují poslední drobnosti a prohlašují: „Jsme připraveni."

Koloc: Máme pět nových motorů
Nováček ve třídě Super Race Truck A, tým Buggyra Racing, kvůli přípravě na mostecké závody vynechal dokonce předchozí klání ve Finsku. „Byla by to pro nás časová ztráta dvou týdnů a to si vzhledem k našim partnerům a fanouškům nemůžeme dovolit," sdělil Martin Koloc, bývalý dvojnásobný šampion, jenž stojí ve vedení roudnické stáje.

„Celý tým v uplynulých dnech pracoval intenzivně na tři směny a výsledkem je zhotovení pěti výkonnějších motorů ve třech modifikacích, které nám budou k dispozici," uvedl dále Koloc a prozradil, že agregáty mají například zcela jiné vstřikovací trysky.

V průběhu více než měsíce doznal změn i vůz Buggyra MK 001. „V porovnání s prvními letošními závody je auto jiné. Díky řadě vylepšení se liší nejen opticky, ale i svými vlastnostmi. Zásadně jsme například přepracovávali podvozek," uvedl Koloc.

„Nyní bychom měli držet vyrovnané tempo s mercedesy a bude-li nám přát štěstí, tak i s jezdci na vozech MAN," sliboval dále šéf stáje a dodával: „Přáli bychom si, aby zapršelo. Případný výkonový handicap by nebyl tak znát, navíc náš jezdec Ger Körber na mokru umí zajet fantasticky."

Matějský: Chci udržet vedení
Podle Stanislava Matějovského, který s vozem Tatra Jamal Evo II stáje Hasseröder Team vede průběžné pořadí třídy Super Race Truck B, je jedno, jestli zaprší nebo bude svítit slunce. "Podmínky budou pro všechny stejné a bude záležet, jak si kdo naladí auto při tréninku," sdělil čtyřicetiletý trucker z Jaroměře.

Matějovský zkoušel svůj vůz na mosteckém okruhu v rozsáhlejším testování počátkem července. „Protože se podle řádů dva týdny před závody nesmí na daném okruhu zkoušet, testovali jsme  i v Německu. Dolaďovali jsme motor a upravovali brzdy," prozradil jezdec.

V duelu o první místo musí Matějovský očekávat útok od Francouze Noëla Croziera, který na českého závodníka ztrácí pětadvacet bodů. „Samozřejmě bych rád udržel vedení a zvýšil svůj náskok. Noël je ovšem velký bojovník a tak očekávám dramatickou bitvu. Určitě se nebudeme řídit pověrou, že se v Mostě špatně předjíždí. Budu-li mít Noëla za sebou, budu muset čelit jeho tlaku na každém metru a stejně tak budu tlačit já, podaří-li se mu lépe odstartovat," uvedl Matějovský.

Poznamenal: „Nemyslím si, že mám výhodu ve větší znalosti mosteckého okruhu. Také Crozier zná trať velmi dobře. Ostatně loni zde triumfoval při své cestě za mistrovským titulem ve třídě Race Truck."

Vojtíšek: Čekám na turbodmychadlo
Druhý český jezdec v šampionátu František Vojtíšek, který startuje v evropském poháru od roku 1987, neměl letos zatím příliš důvodů ke spokojenosti. Tradičně si brousil zuby na vedoucí příčku ve třídě méně upravených vozů Race Truck, startoval také jako jeden z největších favoritů, ale do závodů na domácí trati nastoupí až jako pátý jezdec průběžného pořadí.

„S umístěním nejsme rozhodně spokojeni, ovšem vzhledem k nevelkým bodovým rozestupům není vyloučeno, že jsou pro nás stupně vítězů nedosažitelné. Věříme, že situace se výrazně změní k lepšímu v Mostě," uvedl pilot, který zároveň působí v jabloneckém zastupitelstvu a vykonává funkci obřadníka.

„Naší slabinou je motor, kterému chybí vyšší výkon a zaostává především ve výjezdu ze zatáček. Konkurence má proti nám výhodu v tom, že jejich agregáty jsou pro závody připravovány již delší čas a tedy více odzkoušené," konstatoval jezdec. Vojtíškova stáj Renault Trucks Czech Republic Racing více než třítýdenní pauzu před mosteckým kláním věnovala dalším úpravám na pohonné jednotce.

„Snažili jsme se vylepšit především akceleraci. Zkoušeli jsme například jiná turbodmychadla," řekl čtyřicetiletý jezdec a v posledních dnech testoval své vozidlo tradičně na letišti v Hoškovicích u Mnichova Hradiště.

„Zrychlení se zlepšilo, ale ne tak výrazně asi jak by bylo potřeba. Uvidíme jak nám pomůže nové turbo, na které budeme čekat. Měli bychom jej dostat z Anglie těsně před závody. Vzhledem k prázdninám a dovoleným jsme jej nemohli obdržet dříve," uvedl dále Vojtíšek.

„Byli bychom nadmíru spokojeni, kdyby se nám na českém okruhu podařilo v kvalifikačních i pohárových závodech dojíždět na medailových pozicích. Divákům bych nepřál déšť, ale nám by mokro pomohlo, protože by se smazaly rozdíly ve výkonech jednotlivých strojů."

Šampionát: Most může rozhodnout ve třídě Race Truck
Předloni se na mosteckém autodromu rozhodlo o triumfu Němce Fritze Kreutzpointnera ve třídě Super Race Truck. Loni jeho krajan Gerd Körber v mosteckém klání ztratil svoji vedoucí příčku, začal se propadat až na třetí místo a k vítěznému finiši nastoupil Fin Harri Luostarinen.

S jednatřicetibodovým náskokem, s nímž letos nastupuje Kreutzpointner do posledních čtyř pohárových podniků, ještě ani podle teoretických propočtů nemůže pomýšlet na zisk titulu šampióna v kategorii Super Race Truck A.

Podobně nemůže rozmýšlet ani Matějovský, který by však mohl zvýšit svůj náskok před Francouzem Crozierem. V případě dvojnásobného vítězství v Mostě by Matějovský francouzskému jezdci poskočil o dalších šest bodů a k dosažení životního výsledku mu potom postačí ve zbývajících závodech dojíždět na třetích místech.

Ve skupině Race Truck již zřejmě nikdo nezastaví Němce Lutze Bernaua v cestě za jeho prvním mistrovským titulem v evropském poháru. Matematické propočty nabízí ještě řadu variant, mostecké závody královskou korunu bývalému účastníkovi Rallye Paříž-Dakar ještě nenasadí, ale německý trucker si může pohlídat triumf dojížděním ve stínu Lenze.

Průběžné pořadí FIA EUROPEAN TRUCK RACING CUP 2001
Super Race Truck A
1. Fritz KREUTZPOINTNER (D) MAN   178
2. Antonio ALBACETE (E) MAN   147
3. Markus BÖSIGER (CH) MAN   131
4. Harri LUOSTARINEN (FIN) Caterpillar TRD 122
5. Markus ÖSTREICH (D) Mercedes - Benz  93
6. Ludovic FAURE (F) Mercedes - Benz  62
7. Steve PARRISH (GB) Mercedes - Benz  54
8. Gerd KÖRBER (D) Buggyra   22
9. Fabien CALVET (F) MAN   3

Super Race Truck B
1. Stanislav MATĚJOVSKÝ (CZ) Tatra  187
2. Noël CROZIER (F) MAN    162
3. Roland REHFELD (D) Mercedes - Benz  119
4. Jochen HAHN (D) Mercedes - Benz  93
5.  Boije OVEBRINK (S) MAN   66
 
Race Truck
1. Lutz BERNAU (D) MAN    370
2. Heinz-Werner LENZ (D) Mercedes - Benz 292
3. Egon ALLGÄUER (A) MAN TG   267
4. Stuart OLIVER (GB) MAN   226
5. Frankie VOJTÍŠEK (CZ) Renault  205
6. Martyn SOAMES (GB) Volvo   106
7. Serafim R. SILVA (P) MAN   81
8. Steve FELL (GB) Volvo FL   78
9. Antonio CONEJERO (E) Mercedes - Benz  61
10. Dominique ORSINI (F) Renault  53
11. Alejandro DIAZ AGUDO (E) Scania  28
12. Angel GARCIA JURADO (E) DAF   11
13. David JENKINS (GB) DAF   8
14. Manuel MAYO (E) Pegaso   2
15. E. SANJUAN MORALE (E) Pegaso  1

Časový harmonogram Matador Czech Truck Prix ´01
31. 8.  PÁTEK
9.00 - 9.30 Matador Škoda Pick-up Free Style´01  1. měřený trénink
9.40 - 10.10 Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cup´01  1. měřený trénink
10.20 - 10.50 Internationale Superracekart Serie 2001  volný trénink
11.00 - 13.00 PŘESTÁVKA
13.00 - 13.30 Matador Škoda Pick-up Free Style´01  2. měřený trénink
13.40 - 13.55 Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cup´01  2. měřený trénink
14.05 - 15.05 SUPER RACE TRUCK + RACE TRUCK          volný trénink
15.15 - 15.35 RACE TRUCK     1. volný trénink
15.45 - 16.05 SUPER RACE TRUCK    1. volný trénink
16.15 - 16.45 Internationale Superracekart Serie 2001  1. měřený trénink
16.55 - 17.25 International Classic Bikes   volný trénink
17.35 - 17.55 RACE TRUCK     2. volný trénink
1. 9.  SOBOTA
8.00 - 8.15 RACE TRUCK     Warm-up
8.25 - 8.55 Internationale Superracekart Serie 2001  2. měřený trénink
9.05 - 9.15 Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cup´01  Warm-up 
9.30 - 9.50 RACE TRUCK     1. měřený trénink
10.00 - 10.20 SUPER RACE TRUCK    2. volný trénink
10.30 - 11.00 International Classic Bikes   měřený trénink
11.10 - 11.45 Matador Škoda Pick-up Free Style´01  1. závod
11.55 - 12.30 Internationale Superracekart Serie 2001  1. závod
12.30 - 13.00 PŘESTÁVKA
13.00 - 13.30 RACE TRUCK     1. kvalifikační závod
13.40 - 14.00 SUPER RACE TRUCK    3. volný trénink
14.10 - 14.50 Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cup´01  1. závod
15.00 - 15.40 RACE TRUCK      1. pohárový závod
15.50 - 16.50 SUPER RACE TRUCK    měřený trénink
17.00 - 17.35 Internationale Superracekart Serie 2001  2. závod       
2. 9.  NEDĚLE
8.45 - 9.00 RACE TRUCK     Warm-up
9.10 - 9.25 SUPER RACE TRUCK    Warm-up 
09.35 - 09.45 Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cup´01  Warm-up 
09.55 - 10.15 RACE TRUCK     2. měřený trénink
10.25 - 10.55 SUPER RACE TRUCK    kvalifikační závod
11.05 - 11.40 Matador Škoda Pick-up Free Style´01  2. závod
11.50 - 12.20 International Classic Bikes   1. závod
12.20 - 13.00 PŘESTÁVKA
13.00 - 13.30 RACE TRUCK     2. kvalifikační závod
13.40 - 14.30 Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cup´01  2. závod
14.40 - 15.20 SUPER RACE TRUCK    pohárový závod
15.30 - 16.10 RACE TRUCK     2. pohárový závod
16.20 - 16.55 Internationale Superracekart Serie 2001  3. z


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž