Jak si s tímto vozem povede se startovním číslem 2 na zlínské Barum Czech Rally, kde bude patřit mezi největší favority?
„Chceme skončit co nejvýš, ale bude těžké bojovat o vítězství. Spokojení budeme, když zajedeme pár dobrých časů,“ plánuje šestadvacetiletý Tanäk.
„O závodě už jsem slyšel hodně různých story, viděl jsem i nějaké video, ale nevím, čemu věřit, protože zkušenosti s Barumkou nemám.“ Bývalý tovární jezdec Fordu je členem týmu, který vyvíjí pneumatiky čínské značky Dmack.
„O závodě už jsem slyšel hodně různých story, viděl jsem i nějaké video.“ Ott Tanäk, estonský jezdec |
„Dmack není nejlepší na asfaltu, čeká nás ještě hodně práce, abychom ty pneumatiky zlepšili. Proto jsme přijeli i do Zlína. Nejlepší totiž je nasadit nové komponenty do závodů a srovnávat se s jinými vozy a pneumatikami,“ uvažuje Estonec. „Máme teď víc zkušeností na šotolině, ale ve WRC autě jsem byl lepší na asfaltu.“
Potěšilo jej čerstvé desáté místo v Německu, v redukované kategorii WRC2 byl druhý.
„Byl to dobrý víkend. Neudělali jsme žádnou chybu a těsně jsme ztratili vítězství,“ pochvaluje si.
Ještě větší radost měl ale v červenci z celkového triumfu doma v Estonsku, tamní závod patří stejně jako Barum Rally do mistrovství Evropy. „Pozitivem Evropy je, že tam i s tímto autem můžeme bojovat o celkové vítězství,“ připomněl.
Ve Zlíně ostré závodění odstartuje v pátek večer městskou rychlostní zkouškou.
„Mám je rád a ve Zlíně navíc bude dlouhá. Je docela záludná, není snadné ji zvládnout. Jsem si jistý, že nabídne výbornou zábavu pro diváky, kterých bude hodně. Bude to show,“ nepochybuje Tanäk.
Stejně jako ostatní jezdci nervózně sleduje proměnlivé počasí posledních dní. „Lepší by bylo, kdyby na závod bylo sucho. Ale je to test. Počasí je součástí rally, vždycky je výzvou se s tím co nejlíp popasovat,“ doplnil.