Neděle 26. ledna 2020, svátek má Zora
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Sezona neměla chybu, řekl závodník Matějovský po evropském triumfu

Michal Matějovský na okruhu v Brně | foto: Karel Hrnčíř

22 2015
Hradecký automobilový závodník Michal Matějovský splnil cíl, který si dal před letošní sezonou, a v Evropském poháru cestovních vozů (ETCC) ovládl kategorii Super 2000 TC2.

Tak už to někdy bývá, že největší komplikace při cestě za vysněným cílem přijdou ve chvíli, kdy ho už máte na dosah ruky.

To poznal Michal Matějovský při posledním závodě letošního ročníku Evropského poháru cestovních vozů v italské Perguse.

Zatímco v předcházejících dvou podnicích všechno klapalo a odpovídaly tomu i výsledky, na Sicílii, při posledním podniku šampionátu, na kterém měl Matějovský potvrdit své jasné vedení v průběžném pořadí své třídy a proměnit ho v evropský primát, se objevil nečekaný problém.

„Vyjížděl jsem z boxu, jeden soupeř také a oba asi rychleji, než jsme čekali. A už to bylo, trefil mě,“ popsal začátek komplikací hradecký závodník. Přestože výše popsaný okamžik přidělal mechanikům stáje Křenek Motorsport, za kterou jezdí, starosti, vše se v dobré obrátilo. Matějovský díky jejich práci mohl do závodů nastoupit a v nich získal potřebné body k tomu, aby své průběžné vedení uhájil. Ve své třídě tak je nejlepší v Evropě.

Jak vážné to s vaším autem po karambolu bylo?
Byla to pěkná rána na zadní kolo, odnesla to zadní náprava, ta se musela dokonce zavařit. A také tlumič, a my jsme bohužel už neměli náhradní, tak jsme si museli vypůjčit a ten byl trochu jiný. Proto se auto chovalo trochu jinak, ale stačili jsme to docela dobře nastavit, takže to nakonec takový problém nebyl.

Matějovského triumf

*Hradecký automobilový závodník na okruhu v italské Perguse své snažení o vítězství ve své kategorii v Evropském poháru cestovních vozů dotáhl do konce, když v obou jízdách dojel za největším konkurentem Švýcarem Riklim.

* Dvě druhá místa v dvojnásobně bodovaném šestém, finálovém podniku seriálu mu stačila na celkové prvenství, z předcházejících pěti závodů totiž měl dostatečný náskok. Nakonec zvítězil s náskokem 17 bodů - získal jich 147, zatímco Rikli 130.

* Matějovský v této sezoně v Evropském poháru v šesti velkých cenách absolvoval dvanáct závodů, se svým vozem BMW 320 si vždy dojel do cíle a v osmi jízdách byl ve své kategorii Super 2000 TC2 nejrychlejší.

Prý ale nebyl na Sicílii jediný, i když ty další se netýkaly přímo vašeho vozu.
Dopolední program přerušily a pak i zrušily vichřice a průtrž mračen, bylo to dost divoké. Člověk na závodních okruzích zažil dost, ale tady se muselo hodně uklízet, odklízely se i stromy, aby se odpoledne dalo vůbec jezdit. Pak jsem vyrazil a po první jízdě došlo k tomu karambolu. Bylo z toho v sobotu jen šest objetých kol, takže nic moc.

Před dvěma závodními jízdami jste měl v celkovém pořadí před druhým Švýcarem Riklim velmi slušný náskok, ale závěrečný podnik byl bodován dvojnásobně, takže jste nic jistého neměl. Jakou jste měl taktiku?
Samozřejmě hlavně dojet. I kvůli tomu, co se stalo den předtím. nechtěl jsem nijak bláznit ani Rikliho nahánět, stačilo mi hlídat si ho a mít ho na očích.

V první jízdě se vám to podařilo a prý jste už mohl slavit titul. Bral jste to tak?
Spočítali mi, že před poslední jízdou sezony mám náskok jednadvacet bodů, a za vítězství bylo dvacet, takže už to asi bylo. Ale my jsme si řekli, že chceme dojet dobře až do konce a že případné oslavy necháme až po úplném závěru. Soustředil jsem se jako na každou jinou rozjížďku, opět jsem dojel druhý za Riklim a to byla opravdová jistota.

Asi jste měl příjemný pocit zadostiučinění, protože jste do sezony šli s tím, že svoji kategorii vyhrát chcete, a to bývá hodně ošidné.
Určitě, ale na začátku je vždycky otázka, kolik aut pojede a jaká a také technika dokáže být nevyzpytatelná. Proto i splnění takového cíle je těžké a náročné, plán je jedna věc, jeho naplnění druhá. My jsme ale byli pozitivní a podařilo se. Byla to výborná sezona, která vlastně neměla chybu. Z mé strany byla beznehodová, žádný karambol na trati, a také technika pracovala bezvadně. Dokončil jsem všech dvanáct závodů, to je paráda.

Jezdil jste s vozem BMW, což prý příští rok už nepůjde.
Bohužel, autu BMW 320 si, se kterým jsem letos závodil a které mě ani jednou nezklamalo, končí homologace a po třech letech se s ním loučím. Je mi to líto.

Jaké jsou vaše další plány?
Na to je ještě příliš brzy. Letošní sezona teprve skončila a v tuto chvíli to řešíme.

Dá se říct, kam budou směřovat vaše další motoristické kroky?
Zatím ještě ne, ale jsem okruhový jezdec a u toho bych rád zůstal.

Svým prvenstvím jste navázal na svého otce, který Evropský pohár vyhrál před čtrnácti lety, ale s tahačem. Jak vaše následovnictví přijal?
Bylo na něm vidět, jak z toho byl nadšený. Navíc na něm měl velký podíl, i jeho mé prvenství stálo hodně úsilí.

Plán je jedna věc, jeho naplnění druhá, my jsme ale byli pozitivní a podařilo se.
Žádná nehoda, auto fungovalo, dokončil jsem všech dvanáct závodů, to je paráda.

Sport v roce 2020

30. 11. 2019 - 22. 3. 2020 (přehled závodů)
26. 12. 2019 - 5. 1. 2020 (Ostrava a Třinec)
5. - 17. 1. 2020  (Saúdská Arábie)
8. - 24. 5. 2020 (Švýcarsko)
12. 6. - 12. 7. 2020 (13 měst)
24. 7. - 9. 8. 2020 (Tokio)
  • Nejčtenější

PROGRAM: Přehled závodů biatlonové sezony 2019/2020

V sobotu 30. listopadu startuje ve švédském Östersundu biatlonová sezona 2019/2020 a o čtyři měsíce později v norském...

Nebyl jsem schopen zaplatit. Kornfeil odmítl život ve stresu a nejistotě

Z ambiciózního profesionála se stává nadšený amatér. Jakub Kornfeil se po nečekaném konci kariéry chce závoděním -...

Kvitová je v osmifinále, končí Serena W., Gauffová vyřadila Ósakaovou

Pátý den Australian Open rozhodoval o prvních osmifinalistech. Na grandslamu v Melbourne postupuje mezi šestnáct...

Jágrův gól nestačil, Sparta přetlačila Pardubice. Slaví i Kometa a Třinec

Loňští finalisté se v neděli v rámci 38. kola extraligy znovu utkali, vítězně z duelu odešel Třinec díky výhře 4:3 nad...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pardubice zaskočily Kometu, Plzeň porazila Třinec, padla i Sparta

Radek Smoleňák pomohl hokejovému Hradci Králové hattrickem k výhře 4:1 nad Vítkovicemi. Pardubice zaskočily Kometu,...

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...

Premium

Parkování zadarmo díky fíglu. Stačí si připlatit za vlastní espézetku

Češi parkující v centru Prahy na takzvaných modrých zónách zkoušejí fígl, jak nezaplatit za parkovné svého auta ani...

Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

  • Další z rubriky

Dakar zvládl, teď bude Engel řešit zlobivé rameno

Byl to pro něj trochu protrápený Dakar, a tak je výsledné 26. místo motocyklového závodníka Orion - Moto Racing Group...

Michek po premiéře na Dakaru: Za dvanáct etap jsem si zkusil všechno

Deset etap udivoval Rallye Dakar. V té osudné jedenácté ale jihočeskému motokrosaři Martinu Michkovi došel benzin....

Do finále Rallye Monte Carlo půjde s těsným náskokem Evans

O vítězi Rallye Monte Carlo se v neděli rozhodne mezi trojicí jezdců, které od sebe po třech etapách dělí jen 6,4...

POHLED: Kornfeilův konec ve světě, který „nehrá fér“

Do cíle maratonu doběhne jako první ten nejlepší. I pomyslnou čáru veslařské regaty protne ten, kdo nejvíc dřel, kdo má...

Najdete na iDNES.cz