Oproti loňsku se navíc uskuteční o měsíc a půl dříve tedy v době, kdy na Kypru začíná jaro a teploty nedosahují 40 stupňů Celsia, jako tomu bylo v minulém ročníku.
Ochlazení by se mělo promítnout i do menší prašnosti, která ke Kyperské rallye neodmyslitelně patří. Na pomalých a obtížných kamenitých tratích absolvují startující dvacet rychlostních zkoušek o celkové délce 324,17 km. Nejdelší z nich, z Kourdali do Spilie, měří 30,62 km. Nejkratší poté nemá ani deset kilometrů.
"Kyperská rallye je velmi náročná soutěž, kterou mnoho jezdců nemá moc v lásce. Mně nevadí a těším se na ni, stejně jako na každou jinou. Navíc se jede na šotolině, kterou mám rád. Věřím, že máme šanci uspět," uvedl pětačtyřicetiletý Eriksson.
Naopak Gardemeister patří mezi jezdci, kteří si Kypr neoblíbili. "Rallye je sice velmi pomalá, ale není moc bezpečná. Mnoho aut ji také nedokončuje. Doufám, že díky posunu termínu nebudou podmínky letos tak horké a prašné. Rád bych dojel v první desítce," konstatoval finský pilot.
Za volantem třetí octavie vystřídá Stiga Blomqvista Kresta, kterého čeká premiéra na Kypru. "Nemohu se dočkat. Loni jsem se tam byl podívat, trať je velmi těžká. Bude hodně záležet na tom, jak bude fungovat auto. Nekladu si žádný velký cíl. Přeji si především rallye dokončit a dosáhnout nějaké dobré časy," řekl
dvojnásobný český mistr.