Ve 40. kole všichni s napětím čekali, až se Jenson Button vrátí z boxů. Kolik bude na druhém místě Velké ceně Číny ztrácet na Nika Rosberga? Podaří se mu do cíle ještě ztrátu smazat? Dokáže na čerstvých pneumatikách stahovat dvě vteřiny na kolo? Kdo viděl předchozí závody, dobře ví, že Button takové kousky umí a v závěru závodu je to většinou on, kdo hraje první housle.
Jenže zkušený Brit měl smůlu. V ten nejméně vhodný moment se zasekla matka jednoho kola. Než ji mechanici dotáhli, uplynulo pět vteřin. Pět vteřin, o které vyjel Button na trať později. Do boxů zatočil přesně ve chvíli, kdy bylo potřeba. Stačil průměrný čas při výměně pneumatik a vrátil by se na dráhu těsně před frontou jezdců za Felipem Massou. Kvůli pěti vteřinám navíc však nasedl do vláčku a místo stíhání Rosberga se musel přizpůsobit tempu Massova Ferrari, později Räikkönenovi Lotusu. Tedy dvěma jezdcům, kteří své vozy drželi na dráze těsně před zastávkou v boxech snad jen silou vůle.
Předjíždět Button nemohl. Pokud ve formuli 1 jedete těsně za svým soupeřem, můžete použít systém otevření zadního křídla, který vám zvýší rychlost na rovinkách. A těsně za svým soupeřem jeli všichni jezdci před Buttonem.
"Každý otvíral zadní křídlo, takže dokud se Seb (Vettel) nedostal před Kimiho (Räikkönena) nemohl jsem vůbec nic dělat. Předjíždění nebylo možné."
Jakmile se Räikkönen ztratil v davu, Button se vrhl na Vettela a po pěkném souboji kolo na kolo úřadujícího šampiona podle očekávání předjel. Také Vettel jel již dlouho na jedné sadě Pirelli. Tlaku čerstvého Buttona nemohl odolat.
"Druhé místo je pěkné, ale je to škoda. Před cílem jsem závodil s auty, s nimiž jsem se na trati vůbec neměl setkat. Ze zastávky jsem měl vyjet a mít je všechny za sebou. Netvrdím, že bych potom vyhrál, ale určitě bych měl ještě šanci o vítězství se porvat," vysvětloval jezdec McLarenu.
Celkově byl však loňský vicemistr světa spokojen. McLaren potvrdil v Malajsii svou letošní formu, navýšil vedení v čele Poháru konstruktérů a poslal jak Buttona, tak i v cíli třetího Lewise Hamiltona před dosavadního lídra mistrovství Fernanda Alonsa.
"Byl to zajímavý závod se spoustou soubojů a s mnoha dramatickými momenty. myslím, že diváci byli spokojeni," věří Button. "Strategii tří zastávek jsme zvolili až v průběhu závodu a myslím, že to nebyla špatná volba. Jen kvůli okolnostem nebyla možnost naplno využít výborných vlastností nových Pirelli."