Vedle Škody chybí i Hyundai, ale po roční přestávce se vrací Mitsubishi a zcela nový vůz nasadí francouzský Peugeot, jenž vymění 'dvěstěšestku' za soutěžní modifikaci výrobní řady 307. Na rozdíl od předešlých let budou všechny týmy nasazovat pouze dva jezdce.
Oproti předešlému roku plánuje loňský šampion za volantem Subaru 'rozumnější' jízdu. "Před rokem jsem bojoval o první místo od první rychlostní zkoušky, ale nyní už vím, že to není nejlepší cesta," podotkl Solberg, který nakonec dojel až šestý.
"Když nebudu po prvním dnu na bodované pozici, nebudu překvapen," dodal Nor pro agenturu Reuters.
Dalším z hlavních favoritů je Francouz Sebastien Loeb s Citroënem, který v minulé sezoně bojoval až do konce se Solbergem o titul. V Monte Carlu se mu daří, před rokem zde vyhrál před týmovými kolegy Colinem McRaem a Carlosem Sainzem.
"V loňské sezoně se mi podařilo vyhrát tři asfaltové rallye z pěti a v těch zbývajících jsem vedl. Pro sebevědomí je to dobré a já se cítím dobře," přiznal Loeb.
Velké ambice má i jeho kolega ve francouzském týmu Sainz, který v Monte Carlu triumfoval ve své bohaté kariéře již třikrát.
"Je to jedna z mých oblíbených soutěží. Vyžaduje však excelentní práci od každého člena týmu: hlídačů počasí, ledových špionů, od každého," podotkl jednačtyřicetiletý Sainz, který je nejstarším pravidelným účastníkem seriálu.
Nový závodní vůz nasadí Mitsubishi i Peugeot a v obou týmech panuje napětí, jak se bude jejich jezdcům dařit. Více šancí se však dává francouzské 'třistasedmičce'.
"Zatím to vypadá velmi dobře," citoval internetový server motorhome.cz dvojnásobného mistra světa Marcuse Grönholma.
"Jsem opravdu plný optimismu - možná až moc. Mám také velkou motivaci. Auto se lépe ovládá, hlavně na asfaltu. Těžiště auta je posazeno níže a je to znát," pochvaloval si Fin. Podle něj však Peugeot promluví výrazněji do výsledků až ve Švédsku.
O čas žádá podle Gillese Panizziho i Mitsubishi. "Tohle auto se narodilo teprve v listopadu a dva měsíce na přípravu nejsou nic moc," podotkl vyhlášený asfaltový specialista.
"Potřebujeme více času, možná sezonu, než budeme schopni soupeřit s ostatními. Já chci vyhrát Monte Carlo a šampionát, ale letos je na to moc brzy," realisticky zhodnotil šance Panizzi.
Českou republiku bude v Monte Carlu při absenci Škody zastupovat pouze Roman Kresta, který bude řídit vůz Hyundai Accent WRC připravovaný soukromým týmem ProRacing.
"Samozřejmě, že bych chtěl zajet co nejlépe. Uvidíme, jak se bude vyvíjet soutěž, ale chtěl bych jet na maximum své i auta. Zkušenosti s Monte Carlem máme," uvedl Kresta.
Rodák z Trnavy na Zlínsku startoval v tradičním prvním podniku seriálu dvakrát. I přesto, že jej s Accentem WRC čeká první ostrý start, věří, že by mohl zopakovat loňské desáté místo.
"Nerad tipuji, ale pokud bude vše fungovat a nenastane žádný technický problém, mohlo by to vyjít. Loni jsem dojel desátý, ale v jednu chvíli jsem byl šestý sedmý. Když budu v desítce, budu spokojen i teď," přiznal jediný český jezdec, jenž dokázal v soutěži MS vyhrát rychlostní zkoušku.