Před posledními dvěma závody však na Matějovského ztrácí už čtyřiatřicet bodů a nikdo další nemůže postavení českého jezdce na čele seriálu ohrozit.
Titul už v Lausitzu?
"Variant existuje několik,"říká Matějovský a přiznává tím, že se pohárovou matematikou už nějaký čas zabývá. Nyní mu z toho vychází i možnost, že by za necelé dva týdny mohl na okruhu v německém Lausitzringu slavit celkové vítězství.
"Pokud můj náskok i po tomto závodě zůstane větší než třicet bodů, pojedu do španělské Jaramy už v klidu," řekl hradecký jezdec. Evropský pohár tahačů má letos v každém závodě dvě bodované části - kvalifikaci, ve které si její vítěz připíše deset bodů, a vlastní pohárový závod oceněný dvojnásobným počtem bodů.
Vítěz obou jízd si tak na velké ceně přijde maximálně na třicet bodů. Pokud se Matějovskému na okruhu nedaleko Drážďan nepodaří udržet alespoň třicetibodový náskok, stále si udrží velkou šanci na celkový triumf.
Crozier musí vyhrávat
Ta je vyjádřena jednoduše - pokud ve zbývajících čtyřech startech neskončí hůře než pátý, nepomohou Crozierovi ani čtyři vítězství. Mistrem by byl stejně Matějovský. "Stát se ale může všechno," varuje český trucker, přestože pátá místa v možnostech jeho Tatry rozhodně jsou.
Jako příklad může sloužit právě víkendový závod. V kvalifikační jízdě dojel třetí za Němcem Rehfeldem a Crozierem, v pohárovém závodě Croziera předjel a skončil druhý. "Teď už se musí jezdit s chladnou hlavou," tvrdí největší adept na celkové vítězství třídy Super Race Truck B.
Stanislav Matějovský (uprostřed) bojuje za volantem tatry v prvním kole letošního mosteckého kvalifikačního závodu se dvěma jezdci mercedesu. |