Při středečním odjezdu vozů TATRA TEAMU do Francie na start XIV. ročníku postával ve frenštátských týmových garážích, usrkával z kelímku medovinu a otáčel se přitom na všechny strany. Zdravil s úsměvem desítky lidí.
Stále patří do týmu. "Podílím se na stavbě vozů," vysvětluje. "Jsem v partě garantem za elektroinstalaci vozu," doplňuje vyučený autoelektrikář, který pracuje ve vývojovém oddělení kopřivnické automobilky a staví například i tahače pro Matějovského určené na okruhové závody.
Přiznává, že mu Dakar chybí. "Byl to takový můj každoroční rituál, těžko se vyrovnávám s tím, že jsem ho ztratil." V Lopraisově posádce ho na místě mechanika nahradil Petr Hamerla. "Nejvíc se mi líbily starty v Paříži na nový rok," vzpomíná muž přezdívaný "Gejza". "To si nedovedete představit. Francouzi slaví Silvestra na ulici a hodně to prožívají. Moc se mi líbilo, že jsme pak hned ráno vyjížděli."
Posunutí startu o několik dní dopředu i to, že se nevyráží z nebo z její blízkosti Paříže se Stachurovi nelíbí. "Bylo to něco, zahajovat soutěž od nádherných zámků ve Versailles."
Radomír Stachura v závodní posádce na Rallye Dakar:
1986 - Loprais, Krpec, Stachura - vyprošťovali kamiony a nestihli start do následující etapy
1987 - Loprais, Krpec, Stachura - 2. místo
1988 - Loprais, Stachura, Mück - 1. místo
1990 - Loprais, Stachura, Mück - 1. místo
1991 - Loprais, Kalina, Stachura - 4. místo
1992 - Loprais, Kalina, Stachura - 3. místo
1994 - Loprais, Kalina, Stachura - 1. místo
1995 - Loprais, Stachura, Tomeček - 1. místo
1996 - Loprais, Stachura, Tomeček - 2. místo
1997 - Loprais, Stachura, Kučera - posádka odstoupila pro poruchu motoru
1998 - Loprais, Stachura, Čermák - 1. místo
1999 - Loprais, Stachura, Kalina - 1. místo
2000 - Loprais, Stachura, Gilar - 2. místo