Kamion, kterému Loprais říká láskyplně "Princezna 69", si postavil hlavu pouhých dvacet kilometrů před cílem. Porucha elektroniky znamenala průběžné osmé místo, v etapě propad na 62. místo a ztrátu bezmála dvou hodin (přesně 1:57:53).
"Jsou problémy, se kterými se dá něco dělat, ale bohužel elektronika a elektrická kabeláž vozu jsou jedny z nejhorších závad, které nás mohly vůbec potkat," vysvětloval synovec dakarské legendy Karla Lopraise.
Vedle Lopraise zastavovali piloti, kteří se mu snažili pomoci. Nejdříve to byl další Čech Marek Spáčil, který se ho pokoušel roztáhnout. "Marek Spáčil u nás zastavil, dal nás na lano a zkusil jednou škubnout, pak hned odjel. Zaslouží si pochvalu a uznání."
Lopraise roztáhlo až druhé auto, které u něj zastavilo. "Byla to německá posádka Monster BMW na MAN, jména bohužel nevím," píše jezdec z Jižní Ameriky. "Nedotáhli nás do cíle, jen s námi třikrát škubli a motor poté naskočil. Ztratili s námi tak šest minut."
Aleš Loprais se nevzdává. Ačkoliv to momentálně vypadá nepravděpodobně, chce se dál rvát o jednu z prvních příček celkového pořadí.
"Ztratili jsme skoro dvě hodiny a tím pádem vedení v soutěži. Nic ale není ztraceno! Mechanici ihned začínají hledat příčiny a nikdo si nechce připustit fakt, že bychom měli v soutěži skončit. Holt to je Dakar."