Na své oblíbené asfaltové trati by rád závěr sezony ještě více zdramatizoval. Třiatřicetiletý Loeb je považován za světovou jedničku na asfaltu, vozům Citroën, které řídí, se navíc dlouhodobě na zpevněném povrchu daří.
"Vítězství v Katalánsku by naše šance na titul posílilo. Víme ale, že to nebude nic jednoduchého. Vše máme ale ve svých rukách a zkusíme ukořistit další prvenství," uvedl Loeb na svých oficiálních internetových stránkách.
V této sezoně se mu zatím podařilo vyhrát pět závodů stejně jako Grönholmovi. Ve Španělsku by však uvítal, kdyby jeho finského soka dokázal porazit i jeho týmový kolega Daniel Sordó ze Španělska či někdo další.
"Kdyby se to podařilo, bylo by to dobré," pousmál se Loeb, kterému se podle svých slov Katalánská rallye zamlouvá. "Je to dobrá a rychlá asfaltová soutěž. Důležité je držet správnou stopu, aby člověk neměl problémy s nečistotami na tratích," podotkl.
Zatímco Loeb už ví, jak chutná vítězství v Katalánsku, Grönholmovi se podobný kousek nikdy nepodařil. Startoval zde sice již osmkrát, ale jeho nejlepším výsledkem je druhé místo z roku 2004.
Loni tu však dokázal vyhrát deset ze šestnácti rychlostních zkoušek, ale z bojů o první místo jej vyřadily problémy s turbem hned první den soutěže. Kvůli nim byl nakonec třetí.
"Mám ty rychlé tratě rád, jsou místy jako závodní okruh. Nejobtížnější jsou pro mě nečistoty, které se na asfalt vytahují během prvních průjezdů. Při druhých to pak hodně klouže a ještě horší je to na úsecích, které se napodruhé jedou v opačném směru. To pak máte bláto v místech, kde s ním nepočítáte," uvedl devětatřicetiletý Grönholm v oficiální tiskové zprávě Fordu.
Na startu se objeví i trojice českých jezdců. Vedle prakticky neznámého Tomáše Pletky se budou Jan Kopecký a Martin Prokop snažit navázat na zdejší loňské výborné výsledky. Kopecký obsadil v absolutním pořadí páté místo, Prokop vyhrál klasifikaci juniorské kategorie.
"Pokud se mi podaří získat nějaký bod, budu rád. Bude to ale hodně těžké. Před rokem jsem byl pátý s odstupem necelých tří minut na vítěze, a pokud se mi letos podaří dojet do cíle se stejnou ztrátou, budu spokojený," uvedl Kopecký, který zatím nasbíral v šampionátu osm bodů do hodnocení jezdců.
Při svém posledním startu v Německu se mu navíc podařilo dojet na pátém místě a zopakovat své historické maximum.
Itinerář soutěže je velmi podobný loňskému. Tratě rychlostních zkoušek jsou situovány do regionu Tarragona, jihozápadně od Barcelony. Jediné dva nové měřené úseky čekají na posádky během druhé etapy, další dva prošly drobnými úpravami.
Zbylé testy jsou identické s loňskými. Servisní zóna našla své místo v zábavním parku Port Aventura. V průběhu pátku až neděle na jezdce čeká osmnáct erzet o celkové délce 352,87 km. Vítěz 43. ročníku rallye bude znám v neděli kolem 14:00.
Průběžné pořadí MS (po 11 z 16 závodů): 1. Grönholm (Fin./Ford) 90 bodů, 2. Loeb (Fr./Citroën) 80, 3. Hirvonen (Fin./Ford) 69, 4. Sordó (Šp./Citroën) 31, 5. P. Solberg (Nor./Subaru) 31, 6. H. Solberg (Nor./Ford) 28, ...13. Kopecký (ČR/Škoda) 8.
Pohár konstruktérů: 1. BP Ford 159, 2. Citroën 113, 3. Subaru 60, 4. Stobart Ford 55, 5. Kronos Citroën 35, 6. Munchi's Ford 6.
Kategorie JWRC: 1. U. Aava (Est./Suzuki) 32, 2. P. G. Andersson (Švéd./Suzuki) 28, 3. P. Sandell (Švéd./Renault) 19, ...5. Prokop (ČR/Citroën) 16.