Lackova účast v závodu byla přitom kvůli zdravotním problémům v týdnu ohrožená. "Ještě ve čtvrtek jsem měl čtyřicítky horečky a polykal spoustu prášků. Chtěl jsem jet, i když jsem věděl, že kromě mojí nezkušenosti bude zdravotní indispozici velkým handicapem," vysvětil Lacko.
Jeho stav se začal výrazně lepšit až v sobotu. "V měřeném tréninku už mi bylo o poznání lépe a zajel jsem pátý čas. Podařilo se mi porazit i slavného Fina
Luostarinena," radoval se.
Kvalifikační závod divize Super Race Truck byl v podstatě rozhodnut už v úvodní zatáčce. Z první řady poprvé v historii startovaly buggyry Němce Gerda Körbera a Davida Vršeckého.
Oba závodníci roudnického týmu dobře vyrazili, ale Vršecký se nevešel do skuliny mezi Körbera a Antonia Albaceteho na vnitřním okraji trati a po kontaktu se Španělem zůstal stát se zhasnutým motorem napříč dráhy. Do kolize připletli i Němec Östreich a Fin Luostarinen.
Albacete pokračoval dál za vedoucím Körberem a za ním se šikovně protáhl Lacko s tatrou. V tomto pořadí také dojeli do cíle. Vršecký se dostal k bodům za šesté místo.
Do pohárového závodu opět nejlépe vystartoval Körber, za kterým byla velká tlačenice. Vršecký ve snaze vyhnout se kolizi objel v první zatáčce tři jezdce mimo vyznačenou dráhu a dostal se na druhé místo. Dlouho se z něj netěšil, neboť byl potrestán nucenou zastávkou v boxech a klesl na sedmé sto. Pět kol před
cílem odpadl po technické závadě z čela Körber a jeho místo zaujal Östreich, který projel cílem jako první.
Po výpadku Albaceteho se na druhé místo propracoval Luostarinen, ale i ten měl technické problémy a musel zvolnit. To už na třetí pozici jezdil Vršecký, který předstihl Lacka. Jenže i Vršeckého zradilo turbodmychadlo, takže český nováček byl nakonec odmáván jako druhý. Třetí skončil Luostarinen.
"Z dopolední kvalifikace nemám takovou radost, byť se za ní rozdávají body. Mohlo to být totiž lepší. Odpoledne jsem stál mezi největšími dravci a měl trochu strach, co se mnou provedou. Vyvázl jsem z té mlýnice perfektně a uháněl dopředu. Z druhého místa mám obrovskou radost," vykládal Lacko.
V úvodu sezony se chtěl hlavně učit a útok na stupně vítězů plánoval později.
"Povedlo se mi to už ve třetím závodě, což je skvělé a především pro mne ohromně motivující," radoval se.
V celkovém hodnocení se do vedení vyhoupl Östreich před Körbera a Albaceteho, Vršecký je pátý a Lacko šestý. Ve třídě Race Truck vyhrál kvalifikaci domácí Allgäuer před Němcem Bernauem a Britem Oliverem. V pohárové jízdě si Oliver a Bernau místa na stupních vítězů prohodili. František Vojtíšek v Rakousku kvůli technickým problémům nestartoval.
Výsledky:
Super Race Track
kvalifikační jízda: 1. Körber (Něm./Buggyra) 15:37,546, 2. Albacete (Šp./Buggyra) 15:37,937, 3. Lacko (ČR/Tatra) 15:48,631,... 6. Vršecký (ČR/Buggyra) 16:01,941.
pohárový závod: 1. Östreich (Něm./MAN) 24:35,332, 2. Lacko 24:50,300, 3. Luostarinen (Fin./MAN) 25:29,174, 4. Körber -1 kolo, 5. Vršecký -2 kola.
Průběžné pořadí po třech podnicích: 1. Östreich 79 bodů, 2. Körber 69, 3. Albacete 52, 4. Luostarinen 51, 5. Vršecký 46, 6. Lacko 44.
Race Truck
kvalifikační jízda: 1. Allgäuer (Rak./MAN), 2. Bernau (Něm./MAN), 3. Oliver (Brit./MAN).
Pohárový závod: 1. Allgäuer, 2. Oliver, 3. Bernau.
Průběžné pořadí: 1. Allgäuer 113, 2. Oliver 112, 3. Bernau 111,... 14. Vojtíšek 6.