Mistr světa profitoval ze smůly svých finských soupeřů z týmu Ford, protože Jari-Matti Latvala i dlouho vedoucí Mikko Hirvonen měli v průběhu dne nehodu. Lídr šampionátu Hirvonen dokonce etapu nedokončil.
Také Loeb nezačal soutěž šťastně a v blátivém prvním testu ztratil po hodinách padesát sekund na Hirvonena. Srovnatelný čas jako Francouz zajel i Latvala, který se ale už ve druhé erzetě převrátil přes střechu a nabral manko přes devět minut.
Suverénně vedoucí Hirvonen pak na pátém měřeném úseku trefil kámen a musel s poškozeným zavěšením předních kol odstoupit. Pohromu fordů završil jen o chvíli později Nor Henning Solberg, který rovněž po nárazu do skály etapu nedokončil.
Pokračovat budou případně moci jen s penalizací, zatímco vítěz Švédské rallye Latvala se z havárie záhy otřepal, ještě vyhrál tři zkoušky a vrátil se z třetí do elitní desítky a je osmý.
Na medailových pozicích mají po prvním dnu převahu nečekaně vozy subaru, protože z nehod favoritů těží také Atkinsonův týmový kolega Petter Solberg z Norska.
Český pilot Martin Prokop se s produkčním mitsubishi pohyboval do poloviny etapy ve druhé desítce výsledkové listiny, ale od sedmé se z pořadí vytratil a je hodnocen na začátku čtvrté desítky s téměř půlhodinovým mankem na lídra.
Po 1. etapě: 1. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën C4) 1:54:28,0, 2. Atkinson, Prévot (Austr., Belg./Subaru Impreza) -1:30,6, 3. P. Solberg, Mills (Nor.,Brit./Subaru Impreza) -1:38,9, 4. Galli, Bernacchini (It./Ford Focus) -1:47,7, 5. Sordo, Marti (Šp./Citroën C4) -2:06,9, 6. Villagra, Pérez Companc (Arg./Ford) -4:48,3, ...31. Prokop, Tománek (ČR/Mitsubishi Lancer) -29:20,3.