O to větší motivaci bude mít tuzemská jednička Jan Kopecký, aby ve své úžasné šňůře pokračoval. A nyní už ví, jaká konkurence zkusí jeho panování přerušit. O posledním prázdninovém víkendu bude na Zlínsku závodit kompletní evropská špička.
„Koho by nelákalo vyhrát padesátý ročník,“ netají se Kopecký nejvyššími ambicemi.
Ve startovní listině figuruje pět nejrychlejších jezdců průběžného pořadí mistrovství Evropy. Osmidílný seriál má za sebou tři podniky – šotolinové soutěže v Polsku a Lotyšsku a asfaltovou rallye v Římě. Ve Zlíně se dostane do své poloviny.
Přihlášku poslali lídr pořadí a dvojnásobný mistr Evropy Alexej Lukjaňuk z Ruska, Nor Andreas Mikkelsen, Španěl Efrén Llarena, Polák Mikko Marczyk a Maďar Norbert Herczig.
„Čím větší konkurence a čím víc zvučnějších jmen, tím větší motivaci mám,“ podotkl obhájce.
50. Barum Czech Rally ZlínČelo startovní listiny 1 Lukjaňuk, Arnautov (Rusko), Citroën C3 Rally2 2 Mikkelsen, Andersson (Nor./Šv.), Škoda Fabia Rally2 Evo 3 Llarena, Fernandezová (Špan.), Škoda Fabia Rally2 Evo 4 Marczyk, Gospodarczyk (Polsko), Škoda Fabia Rally2 Evo 5 Herczig, Ferencz (Maďarsko), Škoda Fabia Rally2 Evo 6 Kopecký, Hloušek, Škoda Fabia Rally2 Evo 7 Huttunen, Lukka (Finsko), Hyundai i20 R5 8 Cais, Žáková, Ford Fiesta Rally2 9 Bonato, Boulloud (Francie), Citroën C3 Rally2 10 Mareš, Bucha, Škoda Fabia Rally2 Evo 11 Scandola, D’Amore (Itálie), Hyundai i20 R5 12 Kostka, Kučera, Škoda Fabia Rally2 Evo 14 Stříteský, Hovorka, Škoda Fabia R5 15 Devine, Fulton (Irsko), Ford Fiesta Rally2 16 Jakeš, Machů, Škoda Fabia R5 17 Odložilík, Tureček, Škoda Fabia Rally2 Evo 18 Wagner, Winter (Rakousko), Škoda Fabia Rally2 Evo |
Kopeckého, který na Zlínsku poprvé pojede se spolujezdcem Janem Hlouškem a v soukromém týmu Agrotec Škoda Rally Team, by měli nahánět hlavně Lukjaňuka s Mikkelsenem, jež v průběžném pořadí šampionátu dělí jediný bod. Rus svedl v roce 2016 s českým rivalem dechberoucí souboj, který rozhodla jeho chyba a havárie v poslední rychlostní zkoušce. Před ní ztrácel 4,6 sekundy. O dva roky později je v cíli dělilo 7,5 sekundy.
Mikkelsen se do Zlína vrací po dlouhých devíti letech, během nichž startoval především v mistrovství světa. V továrním týmu Volkswagen vyhrál tři soutěže a třikrát v řadě skončil v celkovém pořadí bronzový.
Ze stálých účastníků kontinentálního seriálu bohužel chybí jedno velké jméno. Do Zlína nedorazí irský jezdec Craig Breen, který letos už dvakrát dojel stříbrný v soutěži mistrovství světa. Povedlo se mu to v Estonsku a také o víkendu v Belgii. Nedávno však ukončil spolupráci s týmem MRF Tyres, který místo něj nasadí finského pilota Jariho Huttunena, jenž v Belgii ovládl kategorii WRC2. V loňském roce se stal mistrem světa kategorie WRC3, což je šampionát pro soukromé týmy.
Barumku nečekaně vynechá také Rus s lotyšskou licencí Nikolaj Grjazin, který letos na jaře suverénně ovládl Valašskou rally.
Z dalších zahraničních jezdců by se v popředí výsledkové listiny měli pohybovat italský mistr Umberto Scandola, francouzský asfaltový šampion Yoann Bonato či britský juniorský šampion Callum Devide.
V náročné konkurenci se pochopitelně chtějí prosadit také domácí jezdci. Vysoké ambice má talentovaný Erik Cais, který v Římě dojel desátý. Před týdnem se parádně naladil celkovým triumfem na polském Rajdu Rzeszowském.
„Barumka je pro mě vrchol sezony, polský test vyšel dokonale,“ zmínil Cais. Evropský šampionát je jeho prioritou, v průběžném pořadí mu patří desáté místo.
Vysoké ambice má také juniorský mistr Evropy Filip Mareš či domácí borci Dominik Stříteský, Miroslav Jakeš, Adam Březík, Roman Odložilík a Tomáš Kostka, který předloni dojel čtvrtý.
Ve složité situaci bude osminásobný mistr republiky Václav Pech, jenž závodí s modelem kategorie WRC. Ty nejsou v evropském šampionátu povoleny, Pech proto dostal vysoké startovní číslo 87. S Kopeckým se budou nahánět na dálku v rámci domácího šampionátu.