„Barumka mi dokonale sedí. Moc se mi ve Zlíně líbí,“ poznamenal jezdec, kterého v kokpitu doplňuje Alexej Arnautov. Vzhledem k svému loňskému titulu vyrazí se startovním číslem 1.
Na start Barum Czech Rally Zlín se postaví 127 posádek a 34 z nich usedne do vozu kategorie R5. Pořadatelům se omluvilo pouze deset dvojic, ani jedna však nepatřila k favoritům. Páteční program otevře kvalifikace mezi Pohořelicemi a Komárovem, která začíná tréninkem v 8 hodin. Naostro se pojede v 9.35. Patnáct nejrychlejších jezdců si v 15.30 na náměstí Míru vybere své startovní pořadí. |
Co mu na zdejších silnicích vyhovuje nejvíc?
„Musíte hodně tlačit, přitom není lehké vyrovnat se s přilnavostí,“ upozornil Lukjaňuk. „Problémem mohou být také zábrany podél trati nebo kluzký povrch. Občas je to až nebezpečné, takže se v autě potřebujete cítit v pohodě.“
Lukjaňukovi nechybí sebevědomí, ovšem před startem se vyvaroval prohlášení o tom, jak bude nahánět Kopeckého. Nejblíže k jeho skalpu byl v roce 2016, kdy s ním bojoval až do posledního testu. Ztrácel pouhých 4,5 sekundy, jenže pak urazil kolo a do cíle dojel v slzách až šestnáctý.
Trať městské rychlostní zkoušky bude uzavřena od 16 hodin. O půl hodiny později na ni vyrazí cyklisté v rámci akce Zlínská kola, v 17.45 začíná Bugatti Grand Prix, v 19.15 Star Rally a ve 21.15 samotná Barum Czech Rally Zlín. |
„Honza to tady zná dokonale, jeho výsledky mluví za vše,“ poznamenal. „Rád bych ho porazil, ale musím se soustředit na mistrovství Evropy a dokončit závod. Kvůli výpadkům ze začátku sezony potřebuju body,“ dodal.
Jako svůj handicap zmiňuje i změnu vozu. Z loňského fordu přesedl do citroënu, s nímž se ještě nedokázal dokonale sžít.
„Auto stále poznáváme, takže jsme pomalejší než v minulých letech,“ vysvětlil Lukjaňuk. „Trať sice známe, ale když nemáte dobře nastavené auto a nejste s ním sladěný, je těžké bojovat o přední příčky. Pro lepší pocit potřebuju najet víc kilometrů.“