Třiadvacetiletý jezdec McLarenu tankoval na okruhu v Istanbulu třikrát, zatímco jeho soupeřům z Ferrari stačily dvě zastávky.
Bridgestone se obával, že dojde ke stejné závadě, kvůli které musel Hamilton v Turecku skončit v srpnu loňského roku. Mluvčí Bridgestonu oznámil, že k tomuto závěru došli už před sobotní kvalifikací.
"Loňský problém způsobila výjimečná kombinace jízdy proti směru hodinových ručiček, tří vrcholů a velmi silné G-síly v osmé zatáčce," uvedl mluvčí.
"Loni tyto problémy neměl jen Lewis. Proto jsme přes zimu změnili konstrukci a posílili stavbu pneumatik pro všechny Velké ceny letošní sezony. Už nikdo z jezdců neměl ani náznak podobných problémů s pevností. S jedinou výjimkou. A tou je Lewis," vysvětloval Bridgestone.
"Má zvláštní jezdecký styl, který směřuje velký nápor na pravou přední pneumatiku."
Proto se tým rozhodl vložit do Hamiltonovy strategie pro závod jednu zastávku v boxech navíc.
Loni Hamilton kvůli defektu dokončil až na pátém místě. Drama s částečně šťastným koncem ho připravilo minimálně o třetí místo.
Hamiltonovy problémy by se neměly už nikdy opakovat, V sezoně 2009 by se měly do závodů formule 1 vrátit hladké pneumatiky, které mají kromě vyšší přilnavosti i lepší pevnost.
Výsledky závodu najdete ZDE