Úřadující mistr světa, lídr aktuálního pořadí šampionátu formule 1 a vítěz posledních čtyř závodů Vettel si připsal čas 1:38,739 minuty. Tedy výkon, který byl pro všechny jeho soupeře nedosažitelný. A to byl na trati jen druhou polovinu jízd.
I Webbber, který se mu nejvíce přiblížil, ztratil půl vteřiny na kolo. Je sice známou pravdou závodů Grand Prix, že pořadí v pátečních trénicích není pro konečný výsledek víkendu nijak zásadní. Ale dvouvteřinový odstup je hodně.
Ať Hamilton, Alonso a další chtějí nebo ne, vypovídá o tom, že tým Red Bull postavil pro letošní sezonu auto, které na klikatém okruhu poblíž Šanghaje s jedinou (ačkoliv extrémně dlouhou) rovinkou všem ujede. McLaren nebo Ferrari mohou mít větší odstup než před čtrnácti dny na dlouhých rovinkách malajského Sepangu.
V týmu McLaren navíc měli problémy se svým systémem KERS. Po hodině jízd hlásili inženýři Jensona Buttona, že se systém přehřívá. Za oběma mclareny uzavřel elitní pětici Nick Heidfeld z týmu Renault. Ten bude bojovat v Číně o další stupně vítězů. Letos na nich ještě nechyběl.
Tým Ferrari se soustředil na aerodynamické testy, takže Fernando Alonso dokončil první měřeníé kolo dvacet minut před koncem jízd. Nicméně Felipe Massa se nechal slyšet, že zatím se nedá čekat razantní zlepšení výkonu a boj týmu Ferrari o vítězství.
Do desítky nejlepších se ze stáje Ferrari dostal alespoň Felipe Massa, Brazilec skončil šestý. Porazil tak Mexičana Péreze s vozem Sauberu nebo Rusa Petrova s druhým Renaultem.
Kromě dominance stáje Red Bull zaujaly jízdy Luize Razii z Brazílie, který nahradil pro první trénink závodního jezdce stáje Lotus Jarna Trulliho. Zkušený Ital byl hodně naštvaný a vztekle gestikuloval rukama na boxové jízdce, když mladý Brazilec nezvládl řízení a zničil při nehodě přední křídlo a pravou pneumatiku.
Problémy měl i závodní pilot Force India Paul di Resta. Po půlhodině jízd dostal smyk, ten však problémy zvládl a auto nijak nepoškodil. Podobně se vedlo i Pastoru Maldonadovi z Williamsu, který po smyku zůstal viset s nepojízdným vozem na obrubníku.
Úvodní trénink nedokončil ani Tonio Liuzzi, který doplatil na technickou závadu svého vozu stáje Hispania Racing. To ale nebylo žádné překvapení, ve formuli 1 je to poslední rok celkem běžný jev.
Výsledky 1. tréninku Velké ceny Číny
Pořadí | Jezdec | Tým | Čas |
1. | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:38.739 |
2. | Mark Webber | Red Bull | + 0.615 |
3. | Lewis Hamilton | McLaren | + 2.106 |
4. | Jenson Button | McLaren | + 2.201 |
5. | Nick Heidfeld | Renault | + 2.248 |
6. | Felipe Massa | Ferrari | + 2.307 |
7. | Sergio Pérez | Sauber | + 2.450 |
8. | Pastor Maldonado | Williams | + 2.483 |
9. | Vitalij Petrov | Renault | + 2.492 |
10. | Sébastien Buemi | Toro Rosso | + 2.589 |
11. | Nico Rosberg | Mercedes | + 2.622 |
12. | Fernando Alonso | Ferrari | + 2.695 |
13. | Nico Hülkenberg | Force India | + 2.755 |
14. | Heikki Kovalainen | Lotus | + 2.840 |
15. | Paul di Resta | Force India | + 2.871 |
16. | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | + 3.013 |
17. | Rubens Barrichello | Williams | + 3.200 |
18. | Michael Schumacher | Mercedes | + 3.562 |
19. | Kamuj Kobajaši | Sauber | + 5.053 |
20. | Jérôme D'Ambrosio | Virgin | + 5.350 |
21. | Vitantonio Liuzzi | Hispania | + 5.620 |
22. | Timo Glock | Virgin | + 5.699 |
23. | Luiz Razia | Lotus | + 5.803 |
24. | Narain Karthikeyan | Hispania | + 6.280 |