GPWC ve svém prohlášení uvedla, že obě strany dosáhly v Mnichově kroku směrem k dosažením svých společných cílů. "Program jednání včetně diskusí o budoucnosti našeho sportu naznačilo snahu zajisti dlouhotrvající stabilitu," stojí v prohlášení.
V prohlášení chybí konkrétní detaily
Deklarace dále pokračuje: "Výsledkem setkání byl podpis memoranda vzájemné shody a snaha upevnit organizační strukturu GPWC. Věříme, že to jsou kroky vedené v nejlepším zájmu týmů a celého sportu."
Vedoucí představitelé GPWC se chtějí v nejbližší době sejít s prezidentem FIA Maxem Mosleyem a Bernie Ecclestonem, aby je seznámili s výsledky mnichovského jednání. Ačkoliv je v závěrečné deklaraci zmíněna shoda, GPWC se nezmiňuje o žádných podrobnostech schůzky.
Týmy potřebují nové zdroje, přijdou o tabákové sponzory
Viceprezident stáje Renault Patrik Faure už před časem pro britský list The Guardian uvedl, že formuli jedna čeká nová etapa vývoje. "Byla tu první éra formule jedna a nyní přichází další. Rádi bychom si jako šéfa podrželi Bernie Ecclestonea, ale většina peněz, které F1 vydělá, by měla jít týmům," sdělil Francouz.
S nástupem celosvětové ekonomické recese se mnoho stájí potýká s odlivem sponzorů a tím souvisejícími ekonomickými problémy. Od roku 2002 zkrachovaly už dva týmy, Arrows a Prost, a dalších pět si musí začít kvůli zákazu tabákové reklamy hledat nové finanční zdroje. Podle šéfa McLarenu Rona Dennise získávají stáje pouze 23 procent z výnosů kolotoče F1, což chce změnit.
Z automobilek sdružených v GPWC mají Renault a Fiat (Ferrari) svoji vlastní stáj a DaimlerChrysler (Mercedes), BMW a Ford dodávají stájím motory. Agregáty Ferrari navíc používá i Sauber. Zcela mimo vliv GPWC stojí Toyota vlastnící svůj tým a Honda dodávající motory BARu.
75 procent podílu na komerčních právech na F1 nyní kontroluje konsorcium bank, které je získalo v rámci vyrovnáni po pádu mediálního impéria Kirch media. Zbytek patří firmě SLEC vlastněné Bernie Ecclestonem.