A Pešek byl navíc k pádu hodně blízko. Kvůli špatnému nastavení jeho motorka na trati nedržela a on nemohl jet naplno. Proto se ze šestého místa, na které se dostal po startu, propadl níž.
Velká škoda. Vždyť na Masarykův okruh i letos během tří dnů dorazilo téměř 240 tisíc diváků a mnozí právě kvůli Peškovi. V boxech jeho stáje třeba fandil pilot formule 1 David Coulthard, na tribunách zářily červené vlajky s číslem 52. S číslem Peška. "Snad si lidi ten víkend užili," přál si on sám.
Jenže pro české fandy to zase tak veselé nebylo. Ve stejné třídě jako jezdí Pešek – dvěstěpadesátkách – už ve třetím kole spadl Karel Abraham. A byl to už jeho patnáctý karambol v sezoně, nikdo jiný jich nemá ve stejné kubatuře víc. Však po závodě ironicky říkal: "Chci jít na filmovou školu, ale každý mi to rozmlouvá. Teď ale vím, že se na film hodím. Budu dělat kaskadéra, tam jsou pády potřeba."
Když s vámi mluví o pádech, je vám ho až líto. A zvlášť v Brně. Tady je doma, bydlí jen pár minut od trati, jeho otec okruh spoluvlastní a on zná skoro každého zaměstnance. "Jenže já ze 170 závodů 180krát spadnu, nejde mi to a ještě ležím," říká. I tak v celkovém hodnocení zůstává bod před Peškem.
Jestli tak chcete najít Čecha, který na Masarykově okruhu zazářil, pak se musíte podívat na třídy do 125 ccm. Na Lukáše Šemberu.
Je mu patnáct, včera jel svou první Velkou cenu, do které startoval ze 36. pozice, a dokončil ji sedmnáctý. Jen pár metrů od bodované patnácté příčky. "Prostě jsem valil dobře, ale tolik borců jsem ještě nepředjel. Je to můj rekord," tvrdil v paddocku klučina, který v září nastoupí na střední školu.
Jeho třídu v Brně vyhrál Němec Stefan Bradl.
To nejdůležitější se však odehrálo v kubatuře MotoGP.
Brno totiž dost možná rozhodlo o novém králi. A ten král se jmenuje Valentino Rossi.
Byť kvalifikaci vyhrál úřadující mistr světa Casey Stoner a už v prvním kole si vyjel náskok jedné vteřiny, o pár minut později spadl. Rossi, který ho stíhal, pak v "klidu" jel první, v cíli zvedl motorku na zadní kolo a v šampionátu má teď už náskok padesát bodů.
To je v jeho případě téměř neztratitelné. "V Brně jsem se připravoval na těžký boj se Stonerem, což mi také první kola potvrdila. Ale po jeho pádu se mi situace usnadnila. Měl jsem dokonale připravený motocykl a závěr jsem si opravdu vychutnal."
Druhému Španělu Eliasovi nadělil patnáct vteřin, třetí Capirossi jich ztratil téměř dvaadvacet.