Samotnou Velkou cenu Miami nemá moc cenu rozebírat, tolik se toho v ní nestalo.
Bizarní věci se však děly těsně před ní a k tomu ještě pár dní na TikToku.
Sociální sítě, a hlavně TikTok, od pandemie koronaviru výrazně pomáhají k popularizaci F1 po celém světě. To, co na TikToku předvádí účty jednotlivých závodních okruhů, Mercedes, Aston Martin, ale i samotní jezdci (doporučuji TikTok Fernanda Alonsa, který si sám utahoval z drbů, že randí s Taylor Swift), je něco neskutečného. Poměrně překvapivě je hodně vtipný i oficiální účet samotné F1.
Velkou část zábavného, ale i poučného obsahu tvoří samotní fanoušci. Někteří přidávají reakce po každém závodě, jiní skládají parodické písničky nebo vyrábí šílený merch. Na videa mnohdy reagují samotné týmy, ale i přátelé jednotlivých jezdců. Z mnohých tvůrců na TikToku tak jsou F1 influenceři.
We're going to Miami... 🌴😍#MiamiGP #F1 pic.twitter.com/T9APdsUwRY
— Formula 1 (@F1) May 3, 2023
Že by si oni zasloužili pozvání od týmů na některou z Velkých cen? Asi ano. Tuto možnost však dostali jiní.
Nechápejte mě špatně, týmy a sponzoři samozřejmě můžou zvát koho chtějí. V Miami to ale moc nevyšlo.
„Budu hrát pro Hard Rock a natáčet pro Alfa Romero,“ chlubila se na TikToku influencerka a DJka Xandra. Následně řekla, že ještě nedávno nevěděla, co F1 je. S Alfa Romeo, kterou taky označila i jako Alpha Romeo, točila i Hot Laps (koncept, při kterém se vybraní lidé prohání po okruhu jako spolujezdci). Xandra si dokonce myslela, že bude šoférovat monopost F1.
Pitwalk s Karolinouunikátní glosář Karoliny Bulisové k formuli 1 1. DÍL: Vítej, nová sezono, aneb modlitba pro jezdce s číslem 16 2. DÍL: Zastaví kletba prvního závodu rozjetého Maxe a slzy tifosi? 3. DÍL: Zmatená FIA dělá F1 špatné jméno. Jak dopadne boj v Red Bullu? 4. DÍL: O hořících autech, demoličním derby a neschopnosti FIA 5. DÍL: Jak jsme odjely do Baku a zamával nám Pierre Gasly 6. DÍL: Kam kráčíš, F1? Diváci ti odchází z tribun 7. DÍL: Alfa Romero, mořské panny a udivený kamarád Norrise v Miami |
Musí se jí nechat, že o F1 ale alespoň základní povědomí měla.
Jiní influenceři rovnou přiznali, že netuší, o co jde. Že si jdou hlavně užít party, jídlo a pití a vyfotit „ta auta“.
Reakce F1 komunity? Logicky kritická. Už teď vznikají reakce, kde se lidé smějí tomu, že se stačí na TikToku věnovat líčení a přístup do padoku máte v kapse.
Možná by reakce fanoušků nebyly takové, kdyby se podobná věc stala kdekoliv jinde. Jenže Miami leží lidem v žaludku kvůli show, která je mnohdy až na sílu pompézní. Falešná voda v „přístavu“, ženy převlečené za mořské panny, padok mimo trať na fotbalovém stadionu… A pak hlavně show před závodem.
Podivné prezentaci jezdců se na Twitteru divil Max Fewtrell, nejlepší kamarád Landa Norrise. Trošku nechápavou reakci přidal i Red Bull a do úvodu si kopl i moderátor Jeremy Clarkson. Show k F1 patří. Ale tohle bylo už asi trochu moc. A to si představte, jak asi bude vypadat show kolem závodu v Las Vegas…
Zajímavé ale bude, až se celý seriál zase přesune do Evropy. Do Imoly a hlavně do Monaka. Srovnání amerického a evropského přístupu, na dvou tradičních okruzích, bude dost zajímavé.