Ale neočekávajte záplavu jezdců a mechaniků formule 1 na světových plážích. Pro někoho práce ani teď nekončí.
Například jezdec McLarenu David Coulthard. Zúčastnil se propagační akce v anglickém Silverstonu a v pátek se představí na Slovensku. Plní sponzorské povinnosti, ale velkou radost z toho nemá.
"Toužím, aby se alespoň na čas akce tohoto typu zastavily, autogramiády, sponzorské jízdy, propagace výrobků i sebe sama... Je toho moc. Mojí přípravě na závody by více prospělo, kdybych v klidu s nejbližšími někde relaxoval. Ale od pondělí jsem se zatím neohřál na jednom místě," stěžuje si pilot McLarenu.
To je stinná stránka velkého byznysu, který se nazývá formule 1. Pro všechny zúčastněné je to velmi vyčerpávající. Obchod se nedívá na kalendář závodů F1 a zákaz testování je pro něj příjemnou příležitostí, jak se co nejvíce zviditelnit.
Manažer BARu Ron Meadows nyní zamířil s rodinou na dovolenou do Francie. Na Hockenheimringu potvrdil Coulthardova i Jordanova slova o vyčerpávající práci.
"V týdnu, kdy je velká cena obvykle pracujeme 110 hodin. Někdy to může být 98 nebo taky 115. V pondělí, úterý a ve středu je norma 10 nebo 12 hodin denně. Poté od čtvrtka je to osmnáct hodin za den, a tak to jde až do dvou ráno v pondělí," pečlivě počítal Meadows.
Práce pro tým však ani potom nekončí. Mechanici musí co nejrychleji zabalit vozy a veškeré příslušenství, protože po závodě většinou již v útery následují testy, často na opačném konci Evropy.
"Když vše jde dobře, stáváme v 5:30 ráno a do hotelu se dostaneme před půlnocí. Pokud nastanou problémy, pak se od pátka do neděle nespí. Tato situace nastala například ve Spa v roce 1999, kdy jsme po kvalifikaci museli narychlo přivést a upravit dva nové vozy," vysvětlil manažer týmu BAR.
BAR má tento týden volno a mechanici si můžou oddychnout. Meadows tvrdí, že po rozhovorech s manažery ostatních týmů zjistil, že si téměř bez výjimky pauzu neberou a budou pracovat, jak jen to bude možné s nadějí, že příští závod budou zas o nějaký ten stupínek výš.