Nico Rosberg slavil v pouštním království druhou pole position kariéry a potěšil i legendárního závodníka Nikiho Laudu, který se v zákulisí týmu v Bahrajnu pohybuje jako zástupce vedení stuttgartské automobilky. Rosberg zajel na 5,4 km dlouhém okruhu na poušti čas 1:32,330 minuty.
Sebastian Vettel, který v Bahrajnu obhajuje loňské vítězství, titul mistra světa a je v čele seriálu, ztratil 254 tisícin vteřiny.
Do druhé řady se postaví monoposty týmu Ferrari. Třetí nejlepší čas zajel Španěl Fernando Alonso, jeho kolega Felipe Massa z Brazílie sice až šestý, avšak díky penalizacím pro čtvrtého Brita Hamiltona a pátého Australana Marka Webbera se posune na startovním roštu na čtvrtou pozici do řady vedle Alonsa.
Hamilton musel být kvůli výměně převodovky po třetím tréninku přeřazen o pět míst dozadu na devátou pozici. Poškodil si ji poté, co v plné rychlosti na rovince dostal defekt. Vettelův týmový kolega Webber byl potrestán ztrátou tří míst za kolizi v Číně, kde neopatrně předjížděl Jeana-Erica Vergneho ze stáje Toro Rosso.
Kromě Mercedesu se slavilo také ve stáji Force India. Díky skvělým časům i zmiňovaným penalizacím odstartují Paul di Resta a Adrian Sutil nečekaně vysoko ze třetí řady. Naopak smutek zavládl v Lotusu - Romain Grosjean do závěrečného dílu kvalifikace ani nepostoupil, Kimi Räikkönen začne závod z osmé příčky.
První část kvalifikace (20 minut, 6 nejpomalejších končí)
Úvodní část kvalifikace začala pokojným tempem, inženýři postávali v boxech, jezdci se oblékali do kombinéz. Nikdo si nechtěl předčasně opotřebovat pneumatiky, nikdo nechtěl nic uspěchat. V Bahrajnu déšť nebo další nečekané pohromy nehrozí.
Až v polovině dvacetiminutovky se začalo na trati něco dít. Do čela se svým prvním letmým kolem dostal Nico Hülkenberg, poté se před něj posunuli rychlí jezdci Lotusu. Romain Grosjean předvedl, že by mohl být v Bahrajnu jedním z velkých hráčů a připsal si nejlepší čas. O minutu později však ukázal Nico Rosberg, že ani na Mercedes se nesmí zapomínat a šel do čela.
Přeskočil ho až Fernando Alonso, který ovládl závěrečný trénink. I s tvrdou směsí pneumatik se pohodlně zvládl dostat do čela. Za vysokých teplot (34°C teplota vzduchu, 42°C povrchu asfaltu) fungovaly výborně i ty. Zůstal v čele až do konce jízd, ale hned za ním číhal Sebastian Vettel.
Postup si pohodlně zajistili všichni favorité. Hned v první části skončili už tradičně Charles Pic, Jules Bianchi, Max Chilton a Giedo van der Garde, tedy čtveřice jezdců Caterhamu a Marussie. Vypadl i Esteban Guetierrez se sauberem a Pastor Maldonado, který nestačil na nového týmového kolegu Valteriho Bottase. Tedy nestačil... Dosáhl stejného času jako mladší Fin. ale o něco později, a to podle pravidel rozhodlo, že zůstal hned v úvodní části kvalifikace.
Druhá část kvalifikace (15 minut, 6 nejpomalejších končí)
Po prvních měřených kolech byl opět v čele Fernando Alonso. Ferrari má formu, ale tentokrát nebylo nejlepší. Čtyři minuty před koncem ukázal Mercedes, že má skutečnou sílu a Nico Rosberg naložil Španělovi téměř půl vteřiny.
Favorité opět vypadali, že budou v pohodě, o postup do desítky nejlepších se rozhořel boj mezi jezdci Force India, Mercedesu a Toro Rosso. Jasně nestačili Valteri Bottas s Williamsem a Jean-Eric Vergne z Toro Rosso, brzo skončil i Nico Hülkneberg s vozem Sauberu. Na rozdíl od svého týmového kolegy Jensona Buttona nezvládl jízdu Sergio Pérez. Jezdec McLarenu bude opět ve finále kvalifikace chybět.
Opravdovým šokem byl však nepostup Romaina Grosjeana, který do úplného závěru loňské sezony bojoval o prodloužení angažmá v Lotusu. Tým teď možná lituje, že Francouze nezatratil. Ten totiž na Kimiho Räikkönena nestačí v žádném z parametrů. Tentokrát obsadil v kvalifikaci 11. místo. Jeho týmový kolega potřeboval jediné povedené letmé kolo, aby poskočil na čtvrtou příčku. Ne nadarmo už všichni Räikkönena vidí v Red Bullu místo Webbera.
Nejlepší čas si připsal Sebastian Vettel, který v závěru šel před Nika Rosberga, který už mohl šetřit síly i pneumatiky v boxech.
Třetí část kvalifikace (10 minut)
Dlouhé minuty se na dráze nic nedělo. Respektive dělo, ale jezdci pouze kroužili po dráze a nesnažili se o měřená kola. V čele byl Nico Rosberg, za ním Fernando Alonso, poté Lewis Hamilton. Ale všichni s časy, které v závěru na přední příčky neměly stačit.
Konec kvalifikace byl neskutečně napínavý, všichni si nechali jediný pokus na to, aby se pokusili vybojovat co možná nejlepší pozici na startovním roštu. Nico Rosberg se dokázal ještě o dvě desetiny zlepšit a slavil trochu nečekanou pole position. Napodobil výkon svého týmového kolegy Lewise Hamiltona z Číny a získal druhou pole position v kariéře.
Sebastian vettel stačil pouze na druhé místo, Fernando Alonso na třetí. Španělovi závěrečný pokus nevyšel a ani ho nedokončil. Ještě více nespokojený byl Kimi Räikkönen, který byl v závěrečné části kvalifikace o něco pomalejší než v té druhé a připsal si až devátý čas. Navíc by měl začínat jako osmý, tedy na více kluzké straně dráhy, protože se za něj propadne Lewis Hamilton, který byl potrestán ztrátou pěti míst za výměnu převodovky.
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:32.330 min. |
---|---|---|---|
2. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | + 0.254s |
3. | Fernando Alonso | Ferrari | + 0.337s |
4. | Felipe Massa | Ferrari | + 0.877s |
5. | Paul di Resta | Force India-Mercedes | + 0.905s |
6. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | + 0.916s |
7. | Mark Webber* | Red Bull-Renault | + 0.748s |
8. | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | + 0.997s |
9. | Lewis Hamilton*** | Mercedes | + 0.432s |
10. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | bez času |
Skončili po druhé části | |||
11. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:33.762 min. |
12. | Sergio Pérez | McLaren-Mercedes | + 1.168s |
13. | Daniel Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari | + 1.228s |
14. | Nico Hülkenberg | Sauber-Ferrari | + 1.230s |
15. | Valtteri Bottas | Williams-Renault | + 1.359s |
16. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Ferrari | + 1.538s |
Skončili po první části | |||
17. | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1:34.425 min. |
19. | Charles Pic | Caterham-Renault | + 2.405s |
20. | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | + 3.300s |
21. | Giedo van der Garde | Caterham-Renault | + 3.426s |
22. | Max Chilton | Marussia-Cosworth | + 3.598s |
18. | Esteban Gutierrez** | Sauber-Ferrari | + 1.852s |
* ztratil tři místa jako trest po GP Číny
** ztratil pět míst jako trest po GP Číny
*** ztratil pět míst za výměnu převodovky