"Je to perfektní. Jsem vděčný za každý bod, řada soupeřů jezdí tento seriál třetím rokem, já začínám," řekl Kostka, který startoval teprve podruhé. Premiéru zažil ve francouzském Magny-Cours.
Člen italské stáje RC Motorsport si na rychlý monopost Dallara-Nissan V6 postupně zvyká. Zatímco ve Francii ztrácel v kvalifikaci na nejlepší tři vteřiny, ve Španělsku snížil odstup na necelé dvě sekundy. V závodě zaostával za vítězným Finem Kovalainenem už jen o 1,4 vteřiny. "Auto fungovalo lépe než v tréninku, navíc si na něj postupně zvykám. Záleží na každé maličkosti," naznačil Kostka.
K dobrému výsledku pomohla zlínskému pilotovi znalost okruhu. VeValencii testoval loni před Vánoci, nedávno byl na Pomerančovém pobřeží znovu. Nerozhodila ho ani nepříjemná havárie, která přerušila zkušební jízdy. Při rychlosti 250 km/h monopost přestal brzdit. "Mechanici při odvzdušňování brzd nedotáhli šroub, při jízdě vytekla kapalina. Dal jsem pořádnou ránu, naštěstí se mi nic nestalo," vzpomněl na nepříjemnou nehodu.
Odrazem k historickému bodu byl solidní start. Na okruhu Ricardo Tormo Kostka brzy využil souboje dvou pilotů, kteří jeli před ním, a naráz oba předstihl. Pak útočil na devátého Francouze Andrého, v cíli mu chyběly necelé dvě vteřiny.
"Zajel jsem brzy do boxů, zatímco André zůstal na trati mnohem déle. I když mechanici vyměnili pneumatiky velice rychle, kousek mi chyběl. Kdybych na trati zůstal déle, třeba bych Francouze předstihl," zasnil se. "Ale to už bych asi chtěl moc."
Z bodového zisku českého pilota měli radost i šéfové stáje RC Motorsport. Zvláště, když druhý pilot Karthikeyan z Indie nebodoval. "Po předčasném konci ve sprintu Kostka předvedl úžasný comeback. Klidnou jízdou získal svůj první bod," píše tým na svých internetových stránkách.
Světovou sérii Nissan teď čeká dlouhá pauza, pokračuje se až 8. srpna na německém Lausitzringu. "Dobře ho znám, snad bych mohl bodovou bilanci rozšířit," věří Kostka.