Vidina šéfa týmu Aguriho Suzukiho o čistě japonské stáji, se tak kvůli doporučení (to je oficiální verze, ve skutečnosti se Aguri musel vůli orgánu podvolit) Mezinárodní automobilové federace FIA rozpadá.
Jednatřicetiletý Ide při svém prvním závodu v F1 v Bahrajnu srazil v boxu svého mechanika a před dvěma týdny v Imole sestřelil z trati krátce po startu bezradného Nizozemce Christijana Alberse. Pohár trpělivosti dozorčího úřadu přetekl. Idemu přezdívanému "kamikadze" pravděpodobně zůstanou na kontě čtyři Grand prix.
Sice se proměnil v testovacího jezdce, aby nasbíral zkušenosti, ale v jeho návrat věří pravděpodobně pouze pan Suzuki. "Potřebuje posbírat hodně testovacích kilometrů, a pak se může na závodní dráhy vrátit. Doporučení FIA bereme," uvedl bývalý jezdec formule 1.
Naopak ostatní piloti se myšlenky návratu nebezpečného kolegy upřímně obávají: "I kdyby testoval každý den, moc mu to nepomůže," myslí si Nick Heidfeld z BMW.
Franck Montagny byl dosud třetím jezdcem Super Aguri. Nelze očekávat, že by začal porážet tradičně rychlého týmového kolegu Satóa, v prvním tréninku na něj ztrácel téměř vteřinu na kolo, ale s odchodem Ideho, který dokonalé stroje formule 1 nedokázal přes veškerou snahu udržet na dráze, opět o něco stoupla úroveň bezpečnosti na okruzích formule 1.
Podle týmu by se měl Ide objevovat alespoň v pátečních trénincích, ale v nich zatím nováčkovský tým Super Aguri třetí stroj na Grand prix nenasadil.