Lewis Hamilton byl po celý závod nejrychlejším mužem na trati a vyhrál zcela zaslouženě.
Při výjezdu zpomalovacího vozu zůstal na trati, tankoval později než většina soupeřů a při cestě za druhým triumfem v řadě musel přetlačit ve vlásence Spitzkehre Massu i později Piqueta.
Na Hockenheimu byl ale mladý Brit o tolik rychlejší než všichni ostatní, že s tím neměl větší potíže. Šampionát vede s 58 body, Massa ztrácí 4, Räikkönen sedm.
Nelson Piquet mladší pokazil kvalifikaci a startoval s nádrží naplněnou až po víčko z předposlední řady. Tankoval v tom samém kole, kdy havaroval Glock s Toyotou. To bylo jeho štěstí. Do boxů už nemusel, ale všichni ostatní jezdci ano. Pomohl mu také safety car. Do cíle předjel outsidera pouze Hamilton, Massa překvapivě nebyl rychlejší.
Ferrari závod nevyšel. Räikkönen se nezbavil problémů s vyvážením vozu z tréninků a nakonec byl rád za šesté místo. Před ním dokončil Kovalainen s druhým McLarenem, který rychlostně svému týmovému kolegovi nestačil.
Čtvrtou pozici slavil Heidfeld, kterého dopředu katapultovala výhodná strategie týmu BMW-Sauber při výjezdu safety car. Jeho parťák Kubica se standardní strategií dokončil sedmý, bod bral po vynikajícím výkonu mladík Vettel.
McLaren - fantastický Hamilton
Britský tým přivezl do Německa nejrychlejší monopost. Ale jen jeden. Kovalainen na rychlost svého týmového kolegy nestačil. Ani v kvalifikaci, ani v závodě.
Hamilton vyhrál kvalifikaci a od prvních kol odjížděl všem soupeřům, po prvních zastávkách se pohodlně vrátil do vedení a vypadalo to, že mu snadné vítězství nemůže nic vzít. Poté ale přišlo 35. kolo a havárie Glocka na cílové rovince. Trosky Toyoty se rozlétly po afaltu a na dráhu musel safety car. Jezdci utvořili za Mercedesem tradiční vláček.
Jakmile byly otevřeny boxy, všichni z první desítky jeli k mechanikům dotankovat až do cíle a přezout pneumatiky. Všichni až na Hamiltona. Od stratégů Mclarenu to byl velmi riskantní krok. Jejich eso muselo najet za deset kol 25 vteřin na Massu potřebných k tomu, aby se po zastávce vrátilo na prvním místě. Pokud by tankoval Brit z ostatními, zůstal by před ním jen Piquet a vyhrál by snadněji.
Ale pro fanoušky to bylo dobře. Hamilton musel předjíždět. Z boxů se totiž vrátil na čtvrtém místě. Jenže na Hockenheimu byl rychlejší než Ferrari o tolik, že ve Spitzkehre si na brzdy s Masou snadno poradil. Brazilec nechtěl riskovat nehodu a v rozhodujícím momentu mu uhnul. Předjetí Piqueta už bylo rutinou. Mladík s Renaultem nekladl vážnější odpor. McLaren možná udělal strategickou chybu, ale dnes si ji mohl dovolit.
Heikki Kovalainen se snažil, chybu neudělal, ale po startu ze třetí příčky byl v závěru rád, že ubránil páté místo před Kimim Räikkönenem. Výkonností v závodě zatím Hamiltonovi nestačí.
Ferrari - rozpačitý výkon Räikkönena
Mistr světa se trápil. V Německu od prvních metrů na dráze nemohl nalézt ideální nastavení vozu a tak to šlo až do cíle nedělní Velké ceny. Po šesti závodech v řadě nezajel nejrychlejší kolo.
V kvalifikaci byl šestý, ale hned na startu se kolem něj přehnal agilní Kubica. Pak se sice posunul před chybujícího Alonsa a díky zastávce v boxech i před Trulliho, ale doplatil na výjezd safety car. Musel v boxové uličce čekat, až mechanici odbaví jeho týmového kolegu Massu a vypadl z první desítky. Poté sice velmi úspěšně předjížděl, přetlačil čtyři soupeře a zastavil se za pátým Kovalainenem, ale pokud chce bojovat o titul, musí předvádět lepší výkony.
Massa kolegovy problémy neměl. V kvalifikaci stačil na druhé místo a na stejné příčce by dokončil i závod, kdyby na dráhu nevyjel safety car. Kvůli druhé zastávce v boxech se propadl za Piqueta, a protože měl narozdíl od krajana v závěrečném úseku závodu na kolech tvrdší směs pneumatik, nedokázal se mu ani přiblížit, natož ho předjet.
Ferrari podle všeho ztratilo výkonnostní náskok z počátku sezony. Momentálně sedí v nejrychlejším autě formule 1 Hamilton.
Renault - šťastný Piquet
Jezdecký um? Rychlé auto? Nic z toho nebylo hlavní příčinou prvních stupňů vítězů ve formuli 1 pro Nelsona Piqueta mladšího. Třiadvacetiletý Brazilec měl prostě jen štěstí.
V sobotu pokazil kvalifikaci a startoval až ze 17. příčky. Da nádrže mu inženýři Renaultu natankovali nejvíce paliva ze všech jezdců na roštu a to rozhodlo. Benzin mu stačil až do 35. kola, takže tankoval přesně ve chvíli, kdy na cílové rovince létaly trosky Glockovy Toyoty. Stihl se zařadit do vláčku jezdců ještě než vyjel cafety car a rozestupy se snížily na minimum. A na rozdíl od všech svých soupeřů už nemusel do boxů. Měl natankováno až do cíle.
Před ním byl jen Nick Heidfeld, který za chvíli musel k mechanikům a Piquet vedl poprvé v kariéře závod F1. Možná chvíli myslel na vítězství, ale i když se osm kol před cílem kolem něj prohnal Hamilton, nebyl nespokojen. I druhá příčka je pro něj šokujícím a největším úspěchem jeho dosavadní závodnické kariéry.
Třetí Massa vypadal jako hrozba, ztrácel jen pár vteřin, ale Piquet dokázal těsně před cílem zapnout, jezdil svá nejlepší kola v závodě a hlavně stejně rychlá, jako v té chvíli dokázal produkovat Massa na tvrdších gumách. Senzační druhé místo pohodlně uhájil.
Fernando Alonso neměl dobrý den. Jakmile se pustil do nějakého souboje, odešel poražený. Jakmile zkusil někoho předjet, ten mu zavřel dráhu a posunul se před něj někdo zezadu. Už v úvodním kole to zkusil na Trulliho a proklouzl před něj Kubica.
O pár kol později to na Itala zkusil znovu a byl před ním Räikkönen. Při prvních zastávkách v boxech se před něj posunul Němec Vettel a než ho dvojnásobný mistr světa zkusil předjet, najel mezi ně z boxů Glock.
Po návratu safety car do boxů předjel Španěla Räikkönen a když mu to zkusil vrátit, proklouzl před něj pomalejší Rosberg s Williamsem. To byl konec.
BMW-Sauber - výborný Kubica neuspěl
Když se v prvním kole prodral Kubica ze sedmé až na čtvrtou příčku, zdálo se, že navzdory evidentně pomalejšímu stroji uspěje. Pozici držel i po úvodních zastávkách v boxech.
Neublížil mu ani safety car, naopak se po druhém dotankování posunul před Kovalainena. Ale poté se projevila chabá rychlost jeho monopostu. Tým BMW-Sauber se už soustředí na auto pro příští rok a je to znát.
Kromě Kovalainena ho předjel i Räikkönen a ačkoli neudělal v závodě jedinou chybu, musel se spokojit se dvěma body za sedmou příčku.
Jeho týmový kolega Heidfeld si prošel zcela jiným příběhem. V kvalifikaci nestačil a startoval s plnou nádrží ze 12. pozice. Proto patřil mezi pár pilotů, kteří ve 37. kole netankovali, když na dráze byl safety car. Třináct kol před cílem jel naposled do boxů a předtím se blýskl nejrychlejším kole závodu. I to mu pomohlo, aby se vrátil hned za Massou na čtvrté příčce, kterou pohodlně udržel až do cíle.
V domácím závodě Kubica navzdory spolehlivosti neuspěl a Heidfeld ukázal, že pro tým má stále svoji cenu.
Toro Rosso - zasloužený bod Vettela
Když nepočítáme šťastlivce Piqueta, byl Vettel v Německu nejlepším jezdcem silného středu startovního pole. A to přesto, že ještě nedávno by stáj Toro Rosso, tedy bývalé Minardi, do středu pole málokdo počítal.
V kvalifikaci byl devátý, ale na startu se posunul před budoucího týmového kolegu Webbera z bratrského týmu Red Bull. I dál jel skvěle. Díky zastávce v boxech se dostal před Alonso a držel za sebou i Glocka, kterému však prasklo ve 35. kole zavěšení a boural do betonové zídky u boxů.
Kvůli výjezdu safety car spadl Vettel na osmé místo a po chvíli ho předjel Räikkönen. Body se zdály nenávratně pryč, ale pak přišla nejsvětlejší chvilka nejmladšího pilota šampionátu v celém závodě. Osm kol před cílem si počíhal na chybu osmého Trulliho a vystrčil Toyotu z bodů. Zasloužený bod pro Toro Rosso a jeho hvězdu Sebastiana Vettela.
Příští závod se jede za 14 dní v Maďarsku.
Závod jsme sledovali v on-line reportáži ZDE
Výsledky Velké ceny Německa F1:
POŘADÍ
JMÉNO
NÁRODNOST
TÝM
ČAS
1.
Lewis Hamilton
Velká Británie
McLaren
1h31:20,874
2.
Nelson Piquet
Brazílie
Renault
+5,586
3.
Felipe Massa
Brazílie
Ferrari
+9,339
4.
Nick Heidfeld
Německo
BMW Sauber
+9,825
5.
Heikki Kovalainen
Finsko
McLaren
+12,411
6.
Kimi Räikkönen
Finsko
Ferrari
+14,403
7.
Robert Kubica
Polsko
BMW Sauber
+22,682
8.
Sebastian Vettel
Německo
Toro Rosso
+33,299
9.
Jarno Trulli
Itálie
Toyota
+37,158
10.
Nico Rosberg
Německo
Williams
+37,625
11.
Fernando Alonso
Španělsko
Renault
+38,600
12.
Sebastién Bourdais
Francie
Toro Rosso
+39,111
13.
David Coulthard
Velká Británie
Red Bull
+54,971
14.
Giancarlo Fisichella
Itálie
Force India
+59,093
15.
Kazuki Nakadžima
Japonsko
Williams
+1:00,003
16.
Adrian Sutil
Německo
Force India
+1:09,448
17.
Jenson Button
Velká Británie
Honda
+1 kolo
18.
Rubens Barrichello
Brazílie
Honda
+15 kol
19.
Mark Webber
Austrálie
Red Bull
+26 kol
20.
Timo Glock
Německo
Toyota
+30 kol
Pořadí MS (po 10 z 18 závodů):
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | TÝM | BODY |
1 | Lewis Hamilton | Velká Británie | McLaren | 58 |
2 | Felipe Massa | Brazílie | Ferrari | 54 |
3 | Kimi Räikkönen | Finsko | Ferrari | 51 |
4 | Robert Kubica | Polsko | BMW Sauber | 48 |
5 | Nick Heidfeld | Německo | BMW Sauber | 41 |
6 | Heikki Kovalainen | Finsko | McLaren | 28 |
7 | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | 20 |
8 | Mark Webber | Austrálie | Red Bull | 18 |
9 | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 13 |
10 | Rubens Barrichello | Brazílie | Honda | 11 |
11 | Nelson Piquet | Brazílie | Renault | 10 |
12 | Nico Rosberg | Německo | Williams | 8 |
13 | Kazuki Nakadžima | Japonsko | Williams | 8 |
14 | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | 6 |
15 | Sebastian Vettel | Německo | Toro Rosso | 6 |
16 | Timo Glock | Německo | Toyota | 5 |
17 | Jenson Button | Velká Británie | Honda | 3 |
18 | Sebastién Bourdais | Francie | Toro Rosso | 2 |
Pořadí Poháru konstruktérů:
POŘADÍ | JMÉNO | STÁT | BODY |
1 | Ferrari | Itálie | 105 |
2 | BMW Sauber | Německo | 89 |
3 | McLaren | Velká Británie | 86 |
4 | Toyota | Japonsko | 25 |
5 | Red Bull | Rakousko | 24 |
6 | Renault | Francie | 23 |
7 | Williams | Velká Británie | 16 |
8 | Honda | Japonsko | 14 |
9 | Toro Rosso | Itálie | 8 |
Článek bude doplněn
Nejrychlejší kolo: Nick Heidfeld - 1:15,987