Bohatý nadšenec Goh již po čtyři roky podporuje různé projekty s japonskými jezdci, letos však poprvé nastoupí s vlastním týmem. Závod 24 hodin v Le Mans je v Japonsku nadmíru populární a díky účasti továrních týmu, jakýmu byly mimo jiné Mazda, Nissan a Toyota, se jeho sledovanost vyrovnala i formuli 1.
Šéf firmy Audi Japan, Johan de Nysschen proto chce vidět špičkové výsledky: "Jsme japonský tým a chceme v Le Mans uspět. Naším cílem je, demonstrovat tak návrat značky Audi na japonský trh."
Gohův tým má základnu v blízkosti okruhu Mine, kde již tento týden probíhaly testy vozu. Než bude Audi R8 převezen zpět do Evropy, chtějí Japonci trénovat ještě plných čtrnáct dní i na okruhu Fuji. Do kokpitu "japonského Audi" usednou Hiroki Katoh, Seiji Ara a ještě jeden, dosud nepotvrzený Japonec.
Katoh i Ara jsou již zkušenými závodníky, přičemž starší Katoh toho má se sportovními vozy za sebou už opravdu hodně. V le Mans závodil již třikrát, byl pilotem amerického Panozu či prototypu BMW V12LM.
Dobře jej znají i čeští diváci, kteří byli loni v Brně při závod šampionátu FIA sportovních vozů. Katoh jel s Dánem Johnem Nielsenem tak parádně, že vybojovali historické - první vítězství japonského vozu Dome Judd v mistrovství. Když Katoh přijel do cíle jako první, plakal jako malý chlapec...
Japonec Hiroki Katoh sedí v kokpitu vozu Dome S101 Judd, s nímž loni vyhrál závod FIA sportovních prototypů. Letos pojede s Audi R8 japonské stáj Goh ve 24 hodin Le Mans. |
Hiroki Katoh se raduje kráce poté, co projel cílem loňského závodu FIA sportovních prototypů v Brně. S Dánem Johnem Nielsenem zvítězili s japonským vozem Dome Judd. |
Japonský speciál Dome Judd, v jehož kokpitu se střídali bývalý vítěz Le Mans John Nielsen a Hiroki Katoh, loni vyhrál závod světového šampionátu v Brně. |