Loni v týmu, ve kterém v minulosti sbírali vavříny Tomáš Enge či Heinz Harald Frentzen, získal titul německého vicemistra. "Když Palmer oznámil konec jeho seriálu, můj manažer Antonín Charouz začal okamžitě jednat a výsledkem je můj nástup do formule Renault," líčí sedmnáctiletý Janiš, který má za sebou i testování formule 3000 stáje Coca-Cola Nordic.
Kromě rolí zkušebního jezdce v týmu Tomáše Engeho a novice ve formuli Renault bude mladík zřejmě vidět v dalším pozoruhodném stroji. "O víkendu jsem v Monze poprvé jel závod FIA GT s Porsche 911 GT3-R v českém týmu Coca-Cola Racing a byl to ohromný zážitek. Je to velké, silné auto, které se chová naprosto jinak než formule," líčí Janiš a poznamenal, že jeho další starty s porsche jsou možné. "Pan Charouz řekl, že bude záležet na tom, zda to nebude mít vliv na můj jezdecký styl," řekl.
Formuli Renault už testoval a první okamžiky v kokpitu jej překvapily. Nemile. "O nic vážného nejde, brzy si na to zvyknu, ale ve srovnání s formulemi Palmer či 3000 je ovládání renaultu mnohem horší. Autu schází takzvaný grip, prostě špatně sedí na silnici," zhodnotil Janiš, který bude do své brněnské premiéry ještě testovat v Oscherslebenu a v Brně. "Hned doma a pak i v celém seriálu chci samozřejmě zajet co nejlépe, ale lehké to nebude, protože startovní pole je plné divokých a nadějných jezdců.
Jaroslav Janiš pojede současně Evropský i německý pohár formule Renault, přičemž kontinentální seriál má v případě krytí termínů přednost.
Jaroslav Janiš čeká na pokyn ke startu |