Jezdci Mercedesu v kvalifikaci prohráli s Ferrari, ale podle propočtů měli mít nejrychlejší vozy v Marina Bay právě oni. Jen se jim to nepodařilo dokázat. Shodou okolností a nepovedeným startem. Russell měl špatný odpich, Sainze neohrozil, naopak se propadl za Leclerca.
Ani Hamilton neměl ideální začátek, ale v prvních kolech se stihl připojit za stájového kolegu a společně následovali dvojici italské stáje. Byli rychlejší? Možná. Městský okruh v Singapuru je však na předjížděcí možnosti skoupý, takže museli poslušně čekat na zastávky v boxech.
Ty přišly ve 21. kole, když vedení závodu vyhlásilo safety car fázi. Charlese Leclerca tým Ferrari obětoval, Monačan brzdil soupeře, aby Sainz získal náskok, takže se při výměnách pneumatik propadl dozadu. Zpomalovací fáze však vynesla vzhůru jiného soupeře - Lando Norris vytáhl svůj Mercedes hned za Sainze.
Se stejně starými a tedy sjetými gumami v Singapuru se současnými monoposty F1 předjíždět nelze. Proto 18 kole před cílem, když se na cedulích kolem trati opět objevila zpráva „safety car“, zamířili oba jezdci Mercedesu do boxů. „Podle našich výpočtů jsme tak měli vyhrát, prozradil po závodě šéf stáje Toto Wolff.
Ale nestalo se. Vedoucí dvojice se díky vzájemné spolupráci mercedesům ubránila. A konsternovaný George Russell pár zatáček před cílem na chvíli ztratil koncentraci. O bariéru na pravé straně poškodil zavěšení pravého kola a skončil v hrazení za zatáčkou.
Taktický triumf mistra Sainze. Svého soupeře využil jako obránce |
„Jen se chci schoulit do klubíčka a schovat před všemi,“ sdělil smutně po Velké ceně. „Jsem strašně fyzicky i psychicky vyčerpaný, je to nejhorší pocit na světě.“
Zklamání nedokázal v pozávodních rozhovorech zakrýt. Není to poprvé, co na dráze zářil, ale vyhráli jiní. „Abych byl upřímný, byli jsme půl auta od vítězství. Měl jsem bohužel jen jedinou šanci předjet Landa, protože Carlos vpředu odváděl fantastickou práci, diktoval tempo a dal Landovi DRS.“
A co se stalo v posledním kole? „Ztráta koncentrace, možná trochu frustrace,“ uvažoval britský závodník.
„Já do té bariéry také narazil,“ prozradil hned po závodě v cíli druhý Lando Norris. „Jenže jsem to dokázal ustát. George jel těsně za mnou, kopíroval mě a on to už nezvládl,“ popisoval chvíli po vystoupení z kokpitu Russellův krajan.
Nešťastná chyba však nic nemění na tom, že Russel předvedl o víkendu skvělý výkon. V kvalifikaci nestačil jen těsně na Sainze a navzdory nepovedenému startu mu po celý závod nedal vydechnout. „Jezdím teď dobře, cítím se v kokpitu lépe než kdykoliv dřív a budu bojovat o vítězství i v dalších závodech. Nenechám se srazit jednou drobnou chybou, kdy rozhodly dva centimetry o tom, že jsem nedojel,“ měl jasno hodinu po závodě Russell.
Výsledky závodu |
„Jel skvěle, všichni jsme viděli, že byl nejrychlejší na dráze,“ doplnil jeho soupeř Norris.
O Russellových schopnostech ví dobře i tým Mercedes, který si pětadvacetiletého pilota smluvně pojistil i na další sezonu. A je dobře, že po pachuti prohry nebylo u vedení týmu ani památky.
Šéf Mercedesu s úsměvem soupeřům pogratuloval: „Když už měl vyhrát někdo jiný, jsem rád, že to byl Fred Vasseur.“ Za týden však předpokládá zcela jiný průběh Velké ceny. „Tenhle závod měl opravdu všechno, zvedal diváky ze sedaček. V Japonsku však očekávejte návrat silného Red Bullu.“