Ze zaslouženého prvenství se radoval Pantano z týmu Coloni. Celou velkou cenu na Francouze útočil a čekal na chybu, která nakonec přišla. Pilot Super Novy Bourdais bral po zisku pole position pouhé čtyři body.
Enge výborně odstartoval a tlačil se na Bourdaise. Ten mu však šikovně zkřížil dráhu a první pozici si udržel. Poté český jezdec chyboval a přepustil druhou pozici Pantanovi.
"Měl jsem vynikající start, ale bohužel i Bourdais odstartoval velmi dobře a nedal mi šanci dostat se na první místo. Jel jsem těsně za ním a doufal jsem, že třeba probrzdí první zatáčku, ale zvládl to velmi dobře. Na začátku druhého kola jsem měl problém s převodovkou, čtyřku jsem zařadil až na třetí pokus. Toho využil Pantano, který se prohnal kolem mě, nemohl jsem mu v tom zabránit," komentoval první kola český jezdec.
Pak už mohli diváci, kteří na okruhu zůstali po kvalifikaci formule 1, sledovat klasicky nezajímavý závod F3000, kdy za sebou vozy krouží bez náznaků předjíždění. Alespoň první kola. Pantano se však rychle přiblížil Bourdaisovi a chtěl před něj. Okruh Catalunya však předjížděcí manévry příliš nepovoluje, a tak Ital, ač evidentně rychlejší, zůstával stále druhý. Čím bylo blíže do cíle, tím častěji se pokoušel o útok a v posledním kole donutil neustávajícím tlakem francouzského jezdce k chybě.
Toho využil i Enge a získal už nečekanou druhou pozici. Celý závod se úspěšně vzdaloval pronásledovatelům, ale k vedoucí dvojici se přiblížil na rozdíl méně než jedné vteřiny pouze dvakrát. Jeho jízda byla velmi agresivní, vůz se hodně smýkal.
"Moje auto bylo příliš nedotáčivé. Před startem jsme měli obavy o zadní pneumatiky, proto jsme jej nastavili na menší nedotáčivost, ale bohužel byl nedotáčivý až příliš. Přední pneumatiky byly nakonec více zničené než zadní. Snažil jsem se stylem jízdy kompenzovat nedostatky vozu a částečně se mi to dařilo, hlavně v pomalejších zatáčkách," vysvětlil Enge.
Pantano vyhrál svůj druhý závod v F3000 a bylo to první vítězství týmu Coloni F3000, který se dle oficiálních statistik dočkal prvního vítězství ve svém 95. závodu. Enge díky druhému místu letos poprvé vystoupil na stupně vítězů a první trojici uzavíral takřka celý závod vedoucí Bourdais.
"Druhé místo považuji za maximum, kterého jsem dnes mohl dosáhnout. Pantano byl skutečně velmi rychlý, jeho vůz byl perfektní. A vlastně mu mohu poděkovat i za druhé místo, protože donutil Bourdaise udělat chybu," bilancoval Enge
V celkovém pořadí stále vede Brazilec Rodrigo Sperafico z týmu Durango Formula, který dnes projel cílem na sedmé pozici se ztrátou více než 25 vteřin na vítěze. Bourdais se v průběžném hodnocení dělí s Pantanem o druhou pozici, Enge má na svém kontě sedm bodů a je pátý.
Pořadí:
1. Giorgio Pantano (Itálie, Coloni) 51:44,572 min
2. Tomáš Enge (Česká republika, Arden International) -0,987 s
3. Sébastien Bourdais (Francie, Super Nova) -8,1
4. Ricardo Mauricio (Brazílie, Red Bull Jr.) -11,960
5. Mario Haberfeld (Brazílie, Astromega) -19,684
6. Enrico Toccacelo (Itálie, Coloni) -20,383
7. Rodrigo Sperafico (Brazílie, Durango)
8. Björn Wirdheim (Švédsko, Arden International)
9. Ricardo Sperafico (Brazílie, Petrobras)
10. Antonio Pizzonia (Brazílie, Petrobras.
Průběžné pořadí:
1. Sperafico (Braz./Durango Formula) 16 bodů, 2. Bourdais a Pantano oba 14, 4. Haberfeld 8, 5. Mauricio a Enge 7.
Tomáš Enge oslavuje druhé místo z VC Španělska |