Mario Dominguez, Adam Lacko a Darril OYoung. - Stále v dobré náladě: Mario Dominguez, Adam Lacko a Darril OYoung. | foto: Petr Gabriel

Český tým K + K Motorsport testoval v Německu

  • 0
Přestože do začátku letošního ročníku světového šampionátu FIA GT zbývá ještě dost času, většina týmů již naplno zahájila svoji přípravu. A nejinak je to mu i případě českého týmu K + K Motorsport, který se chystá na svoji premiéru v nejsilnější třídě GT1.

První testy s novým vozem Saleen S7R sice absolvoval tým již na začátku roku na okruhu ve španělské Almerii, hlavní práce však přichází teprve nyní.  

Pro další kolo testů si český tým vybral okruh v německém Lauzitsu, nedaleko od českých hranic. Minulý týden se tak celé týmové zázemí na tři dny přestěhovalo na moderní okruh nedaleko Drážďan.

"Našim základním úkolem je připravit nastavení vozů pro oficiální testy FIA GT, které se uskuteční 6. - 7. dubna na okruhu Paul Richard, ve Francii a 15. – 16. dubna v portugalském Algarve," řekl manažér týmu Roman Seidl.

Tým už také obdržel startovní čísla pro své vozy. Posádka Karl Wendlinger – Ryan Sharp bude mít na svém voze  číslo 14 a Adam Lacko 18.
 
V Německu se tak pilně zkoušelo a testovalo. Adam Lacko, Karl Wendlinger, Ryan Sharp, Mario Dominguez, Darril OYoung a Michal Matějovský se postupně střídají v jednotlivých vozech.  S výjimkou obědové pauzy se auta moc nezastaví.

Saleen S7R českého týmu na okruhu.

Když jeden jezdec odjede určenou vzdálenost, zamíří do boxů, kde mechanici upraví nastavení a hned už další z jezdců vyráží  znovu na okruh. Občas venku zakvílejí pneumatiky. Naštěstí vždy bez vážnějších následků.

Jen Ryan Sharp se postaral mechanikům o další práci. Výlet do kačírku skončil pro vůz sice relativně bez následků, ale mechanici musí z jeho útrob vyčistit spoustu kamení. Do této činnosti se s chutí zapojil i Adam Lacko, který si při tom svého kolegu vesele dobíral.

S Angličanem si očividně padli do noty. Ale skvělá nálada panuje v celém týmu. Ze všech jeho členů vyzařuje naprostá pohoda a občasné žertíky jsou zdrojem dalšího veselí. "Samozřejmě všichni chceme odvést co nejlepší práci, ale také si užít trošku zábavy. V pohodové atmosféře se dobře pak pracuje," vysvětluje atmosféru Roman Seidl. 

Kromě toho má však mělo toto testování ještě jeden cíl. A sice vyzkoušet si zájemce o poslední volné místo v kokpitu. Zatímco první z vozů Saleen totiž již má svoji posádku uzavřenou – jeho piloty budou bývalý pilot formule 1, Rakušan Karl Wendlinger, společně se svým zkušeným parťákem, britským pilotem Ryanem Sharpem, ve druhém voze je stále ještě jedno volné místo. Prvním členem posádky se stal český jezdec Adam Lacko, ale s kým se bude ve voze střídat zatím není jasné.

Saleen S7R českého týmu na okruhu.

Zájemců je hned několik a ty nejvážnější si tým pozval do Německa. "O místo v našem týmu  projevilo zájem asi osm jezdců. Sem jsme si pozvali ty největší favority," prozradil Roman Seidl.

Těmi jsou mladý hongkongský jezdec s kanadskou licencí Darril OYoung a zkušený mexický jezdec formule Mario Dominguez. Ten má na svém kontě 86 startů v americkém šampionátu ChampCars a také 2 vítězství. Jeho nejlepší sezónou byl rok 2004, kdy skončil s 244 body celkově pátý.

Přestože doposud startoval výhradně v zámořských seriálech v Lauzitzu nebyl poprvé. "V roce 2003 jsem tady jel jeden závod Champ Cars," vysvětluje sympatický Mexičan. "A mám na zdejší okruh docela příjemné vzpomínky, protože jsem tady dojel druhý, za dnešním pilotem formule 1 Sébastienem Bourdaisem," dodal Rodriguez.  "Ale dnes to pro mě nebyla žádná výhoda, protože teď jezdíme na běžném okruhu, zatímco tehdy jsem závodil na zdejším klopeném oválu, " usmívá se. "A navíc s uzavřeným vozem je to dnes moje premiéra, doposud jsem jezdil jen s formulemi."

To OYoung je na tom, v tomto ohledu, lépe. V posledních letech závodil s vozy Porsche a má za sebou dokonce i jednu malou zkušenost ze závodů gétéček. V roce 2007 totiž startoval s Porsche 997 GT3 Cup v závodě evropského mistrovství GT3 v Monze. A při své premiéře si tehdy nevedl vůbec špatně, protože společně s Richardem Williamsem dokončili závod na 5. místě.

"Oba dva jezdci splnili to co jme od nich očekávali. Teď ještě musíme vyhodnotit technická data z testů na základě kterých se rozhodneme, kdo z nich nakonec místo v týmu získá" přiblížil další postup při obsazování volného postu majitel týmu Karel Kubů.

Nyní již čeká celý tým přesun do Francie k dalším testům, které budou také první příležitostí k porovnání s ostatnímu soupeři. A samozřejmě také dalším impulsem k případným úpravám či nastavení vozu, před prvním mistrovským závodem, který tým čeká v květnu na okruhu Silverstone.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž