Týmy nejsou jedinými subjekty usilujícími o 75% akcií SLEC, podobné aktivity totiž organizuje i Sdružení evropských výrobců automobilů (ACEA). Jeho členové dokonce vyhrožují, že pokud nedojde k dohodě, vytvoří si od roku 2008, kdy skončí platnost stávající Dohody o shodě, vlastní konkurenční sérii formulových vozů.
V čele GPT stojí zkušený manažer Neil Johnson.
Třiapadesátiletý Brit byl šéfem Roveru, marketingovým ředitelem Jaguaru, výkonným šéfem britského Královského autoklubu či viceprezidentem Mezinárodní automobilové federace (FIA). Ten listu The Times řekl, že formule jedna potřebuje projít očistnou katarzí a věří, že právě jeho společnost toho dosáhne.
"Máme tu klesající spirálu důvěryhodnosti formule jedna. Je jasné, že F1 nebyla dobře vedena a mnoho věcí se dostalo mimo kontrolu. Dokonce i dění na trati je nudné a stále se opakují ty samé děje. Není tedy divu, že se v depu objevila snaha vše začít dělat jinak," řekl Johnson.
"Tím momentem zvratu by mohlo být kontroverzní dojezd vozů Ferrari v Rakousku. Musíme najít cestu, jak soutěž vrátit tam, kde vždycky bývala. Není moc co skrývat. Dnes nežijeme v obchodní realitě. Hodně lidí včetně bosse F1 Bernie Ecclestona tvrdí, že by věc měli řídi profesionální obchodníci. Ale ti nepřijdou do společnosti, která dělá taková rozhodnutí, jaká se nyní dějí. Bernie udělal velký kus práce, ale už tu nemá více místo," dodal britský manažer.
Kirchův podíl v SLEC je nyní ve správě věřitelských bank a ty projevily zájem ho prodat. Ecclestone sice nyní drží jen menšinový podíl, ale je stále hlavní hybnou pákou dění ve formuli jedna.