Podobné trable má francouzský Europcar, kterému po odchodu titulárního sponzora zbývá najít 5 procent rozpočtu. Dalších šestnáct profesionálních týmů však žádný potíže s obnovením licence nemělo a v příští sezoně se může těšit na start ve všech elitních podnicích světového kalendáře.
Jen Astana zatím neví, na čem je.
Mezinárodní cyklistická unie odložila rozhodnutí o udělení licence týmu z etického hlediska. Verdikt má padnout do 10. prosince, až licenční komise posoudí dokumenty, které tým dodatečně zaslal.
Potvrzené licenceAg2r La Mondiale, BMC Racing Team, Cannondale-Garmin, Etixx-QuickStep, FDJ, Giant-Alpecin, IAM Cycling, Katusha, Lampre-Merida, Lotto Soudal, Movistar, Orica GreenEdge, Team Sky, Team Lotto NL-Jumbo, Tinkoff Saxo, Trek Factory Racing. |
Situace kazašského týmu je komplikovaná. Jeho renomé poškodila série dopingových skandálů, kdy v rozmezí tří měsíců prasklo provinění bratrů Iglinských pozitivních na EPO, k tomu tři členové kontinentální stáje Astana odevzdali vzorky se stopami anabolických steroidů.
Zástupci stáje byli předvoláni před komisi, aby upřesnili své antidopingové postoje. Astana coby člen hnutí týmů bojujících za čistou cyklistiku se sice po případu Iglinského sama suspendovala z Tour of Beijing a vyrazila hlavního sportovního ředitele své „farmy“ Dmitrije Seduna, pozici týmu, který vede Alexandr Vinokurov, sám před lety trestaný za užívání zakázaných látek, však ani taková očista nezlepšila.
Vincenzo Nibali, největší hvězda formace a vítěz letošní Tour de France, přesto vyjádřil víru, že licence v ohrožení není a že ani on sám nechce prchat z potápějící se lodi. „Nikam nepůjdu. A kdyby ano, minimálně šest lidí by muselo jít se mnou,“ řekl Ital.